Hur minskar jag fettet runt magen?

Home Forums Deff och fettminskning Hur minskar jag fettet runt magen?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71401
    #561252

    Tjena!

    Har nu legat i och tränat magen ett par månader, tänkte nu börja deffa bort underhudsfettet för ett bättre synligt resultat. På fritiden spelar jag hockey, så har ett uppehåll i träningen nu i nån månad.

    Hur ska jag röra mig för att minska fettet på bäst sätt? Hur blir det om jag sköter kosten och joggar några kilometer var/varannan dag? Ett annat problem är väl att jag inte har så mycket massa på resterande kroppsdelar, jag är inte direkt smal, men på gränsen till, om man säger så. Det allra bästa vore om jag bara (för det mesta) tappar fett runt magen, om det är möjligt?

    Take your best shot! :up:

    #561254

    Du kan inte punktförbränna. Vill du få bort fettet runt magen så kommer fettet från resterande kroppsdelar också försvinna.

    För att bli av med underhudsfett så måste du ligga på kaloriunderskott, alltså göra av med mer energi än vad du stoppar i dig. Läs deffguiden som finns högst upp under ”Deff och fettminskning”

    #561256

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=43007]

    #561258

    Som åvanstående talare skriver, punktförbränning fungerar inte på det sättet som folk vill.

    Sedan handlar det inte om att springa X antal kilometer.
    Du kan åstadkomma en fettminskning hemma i soffan, då det handlar om ”energi in” kontra ”energi ut”.

    ”Energi ut” är allting du gör på en dag, som kräver energi.
    ”Energi in” är allting du äter på en dag.

    ”Energi ut” ska vara högre än ”energi in”, för att vågen ska minska siffrorna.
    Det här åstadkommer du genom att läsa åvanstående talares länk, och följa rekommendationerna i dennes text.

    Kort sagt, det du ska äta för mindre kalorier än vad du förbrukar.
    Ett så kallat energiunderskott, ifall du åstadkommit det genom att springa X antal kilometer, eller tittat på tv i soffan, spelar mindre roll ur gå-ner-i-vikt-perspektiv.

    Sedan finns det trehundra fördelar med att träna.

    #561260
    magz0r wrote:
    Tjena!

    Har nu legat i och tränat magen ett par månader, tänkte nu börja deffa bort underhudsfettet för ett bättre synligt resultat. På fritiden spelar jag hockey, så har ett uppehåll i träningen nu i nån månad.

    Hur ska jag röra mig för att minska fettet på bäst sätt? Hur blir det om jag sköter kosten och joggar några kilometer var/varannan dag? Ett annat problem är väl att jag inte har så mycket massa på resterande kroppsdelar, jag är inte direkt smal, men på gränsen till, om man säger så. Det allra bästa vore om jag bara (för det mesta) tappar fett runt magen, om det är möjligt?

    Take your best shot! :up:

    Vi sitter i liknande båt du och jag. Jag har precis som du, ”allt” mitt överflöd på magen. Det syns inte när man står upp men bullar ut sig om man sitter ner.. 😮

    Jag är långt ifrån någon expert men så här har jag gjort i alla fall:

    Jag har tappat ca 5 kg nu på ett par veckor (84 kg –> 79 kg) genom att äta mindre portioner mat och framför allt bättre mat. Mer protein och mindre kolhydrater. Jag tränar 3 dagar i veckan. 70% kondition (crosstraining och cykel) och 30% styrketräning. Jag cyklar till jobbet och försöker att ta en promenad dagligen.

    Inget godis, läsk eller skräpmat ALLS! Eftersom jag är musiker så är alkohol min enda last. :P Jag har dock skippat ölen och starkspriten. Håller mig till rött vin i måttlig mängd.

    Förutom 5 kg på vågen så har midjan gått ner till 93 cm ifrån 96 cm. Jag ska hålla på med detta fram till semestern i juli. Sen ska jag naturligtvis fortsätta att träna men öka på matintaget lite grann. Tanken är att få bort fettet nu och sen bygga lite mer muskler.

    Det absolut bästa är ju att hålla stenhård koll på kalorierna och andelen protein, kolhydrater och fett i allt man äter och skapa en så perfekt balans man kan. Detta skulle ta för mycket tid för min del då jag har andra intressen som väger tyngre så jag kör på känsla.

    #561262
    aubrey wrote:
    På länken nedan kan du får lite info om hur man punkt förbränna.

    [http://www.charlespoliquin.com/Supplements/bio-sig-mod-facts.php]

    Punkförbränning är väl lite överdrivet.

    Fettvävnad som ligger nära muskler som arbetar mer, kan släppa ifrån sig mer lagrad energi, än vad fettvävnad som ligger nära muskler som inte jobbar lika mycket.

    [http://ajpendo.physiology.org/cgi/content/abstract/00215.2006v1]

    #561264
    aubrey wrote:
    På länken nedan kan du får lite info om hur man punkt förbränna.

    [http://www.charlespoliquin.com/Supplements/bio-sig-mod-facts.php]

    Vad är det där för trams?

    #561266
    nible wrote:
    Du kan inte punktförbränna.
    Yeahvlen wrote:
    Som åvanstående talare skriver, punktförbränning fungerar inte på det sättet som folk vill.
    Flessa wrote:
    Till TS; du kan inte punktförbränna

    Seriöst, driver du? Det är redan sagt 2 gånger så varför ska du ta upp det igen?

    #561268
    nible wrote:
    Seriöst, driver du? Det är redan sagt 2 gånger så varför ska du ta upp det igen?

    Flessa är expert på att hålla med, upprepa vad andra redan sagt, eller posta meningslöst dravel. 2000+ poster och bara skit. Inget personangrepp, utan en objektiv observation.

    #561271
    aubrey wrote:
    Bio-Signature Modulation – Everything You Needed To Know

    QUESTION

    Dear Milos,……………

    Det här handlar fortfarande inte om någon punktförbränning utan snarare om ofördelaktig fettfördelning pga olika hormonnivåer t ex kronsikt höga kortisolnivåer som leder till ökad fettinakgring i buken, sk viskeralt fett.

    Och om olika fettfördelningar beroende på mängd alfa-2 adrenoceptorer i en viss vävnad, t ex låren hos kvinnor.

    Sådant fett kan inte förbrännas först utan är just sådant fett som är svårast att bli av med och ryker sist, sk stubborn fat.

    Visst man kanske kan påverka fördelningen något men för en kvinna som vill bli tävlingshård på lår och rumpa så kommer det fettet att släppa sist och det finns vissa tränings och diettips som kan användas i slutskedet för att bli av med det fettet. Dom kommer inte kunna att bli hårda först på låren pga de specifika tränings och diettipsen, alltså ej kunna punktförbränna fettet där.

    #561273
    nible wrote:
    Seriöst, driver du? Det är redan sagt 2 gånger så varför ska du ta upp det igen?

    Jag länkade även en läsvärd sida, men i all hast med att driva med folk, såg du väl inte den.

    #561275
    Yeahvlen wrote:
    Jag länkade även en läsvärd sida, men i all hast med att driva med folk, såg du väl inte den.

    Syftade inte på dig.

    #561277
    nible wrote:
    Syftade inte på dig.

    Tog en närmare titt på din förra kommentar, och nu förstår jag hur du menade ;)

    My bad.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.