Hur mkt måste jag gå ner?

Home Forums Deff och fettminskning Hur mkt måste jag gå ner?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #71438
    #562171

    [http://www.geting.se/viewimage.php?image=167974-20090426440.jpg [img=http://www.geting.se/image.php/167974-20090426440.jpg]]
    :what:

    Självklart svårt att säga utifrån en bild men kanske få en uppskattning på ett ungefär. Vad tror ni Bfen ligger på, iaf på de områden som syns? Vikten ligger väl på ca 77 på bilden och 172 från topp till tå.

    Hur mkt måste man gå ned för att inte behöva skämmas i vassen? Jag uppskattar runt 3kg men sen droppar man snabbt när man skippar vätskan försvinner. Hur lång tid kan det tänkas ta?

    #562173

    tror knappast du behöver en deff där alltså! ser riktigt bra ut :bb:

    #562175
    _Toobbe wrote:
    tror knappast du behöver en deff där alltså! ser riktigt bra ut :bb:

    +1

    Men om du så ska deffa så tror jag runt 2-5kg (utöver vätskan) kan bli bra. Kanske inte ens så mycket.

    #562177

    Jag trodde du skulle fråga hur mycket du behövde gå ner för att kunna tävla. Stranden? Inte ett hekto enligt mig.

    #562179

    Du behöver absolut inte gå ner, ser redan deffad ut enligt mig.

    #562181

    Jag tycker också att det ser förbaskat bra ut.

    Har du någon annan bild i lite bättre vinkel? Det blir lättare att bedöma på så sätt.

    Inte fasen behöver du gömma dig i vassen. Det ser bättre ut än 99,99% av alla dessa som frekventerar allmänna badplatser.

    #562183

    Avgör det själv, gå ned mer om du känner för det. Träna för dig själv, inte för andra.

    #562185

    Ser ut som du är på runt 7%, ska du ner under det tappar du troligtvis massa. Finns ingen anledning att gå lägre. Har du 7% och väger 77 kg har du en fettfri vikt på 71.7 kg, går du ner tex 1 kg fett till så är du på 5.8%, 2 kg ner blir 4.5%.

    Du kan alltså inte gå ner så mycket i vikt om vi antar att du idag har 7%, trots allt så är 4.5% tävlingsform.

    #562187

    8-9% skulle jag uppskatta det till.

    Men varför vill deffa ner dig ännu mer, när du redan är i form? :)

    #562190

    Jag vill gå ner för att blir hårdare, tävlingsform dvs. Ligger idagsläget på ca 2300-2400kcal/dag med en basalomsättning på 1958 enligt någon dator. Har ett stillasittande jobb, kör bil till och från arbetet, gillar tv-soffan! :up:

    Vikten ligger väl för närvarande ganska still kan jag tycka, något upp efter ätardagen såklart. Så om jag inte vill förlora för mkt av den lilla massa jag ådragit mig, hur mkt kan jag skära i maten/dag om jag vill gå ned 2kg på ca en månad?

    #562192

    Ska du bli tävlingshård kommer du bli fulare på stranden. Skulle tippa på att max 5kg fett bort behövs för att du ska bli rippad.

    Om du äter 1750 kcal per dag går du ner ungefär 0.5kg i veckan.

    Själv skulle jag lagt mig på 1000-1500 och ha en laddning varannan vecka.

    #562193
    Kreh wrote:
    Ska du bli tävlingshård kommer du bli fulare på stranden. Skulle tippa på att max 5kg fett bort behövs för att du ska bli rippad.

    Om du äter 1750 kcal per dag går du ner ungefär 0.5kg i veckan.

    Själv skulle jag lagt mig på 1000-1500 och ha en laddning varannan vecka.

    5 kg rent fett? skulle mer tippa på 1-2 kg fett och 3-4 kg vätska. Missuppfattade jag eller syftade du på 5 kg rent fett för att han bara ska vara allmänt rippad och inte tävlingshård?

    #562195

    Jag menade vad jag skrev. Att han är rippad om han tappar 5kg fett. Givetvis beroende av om bilden är bra.

    #562197
    vtkdf wrote:
    Jag vill gå ner för att blir hårdare, tävlingsform dvs. Ligger idagsläget på ca 2300-2400kcal/dag med en basalomsättning på 1958 enligt någon dator. Har ett stillasittande jobb, kör bil till och från arbetet, gillar tv-soffan! :up:

    Vikten ligger väl för närvarande ganska still kan jag tycka, något upp efter ätardagen såklart. Så om jag inte vill förlora för mkt av den lilla massa jag ådragit mig, hur mkt kan jag skära i maten/dag om jag vill gå ned 2kg på ca en månad?

    Vad ska jag räkna på för aktivitetsfaktor med den livsstieln jag har? Nu på våren händer det att jag går till från gymmet, dock slött tempo 4-5ggr/v och det tar väl 12min enkelresa. Enligt King Grubs deffguide så är 1,2 när man sitter framför datorn hela dagarna och det gör jag ju men har i gengäld lite mer msukler än gemeneman så kankse lite höre omsättning till följd av det. Ska jag räkna på 1,3 eller 1,4 i aktivitetsfaktor eller är det att höja mig själv för mkt? 😮 Är iofs bara 180kcals skillnad men några minutersträning eler mindre mat är det ju trots allt det handlar om…:whistle:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.