Hur trasig ska man känna sig?

Home Forums Deff och fettminskning Hur trasig ska man känna sig?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70723
    #546423

    Hej.
    Jag har deffat ett par gånger hittills och alltid lär man sig något.
    Nu i den inledande fasen äter jag på känsla, och jag tappar ett par hekto i veckan ( 2-4). På kul provade jag att äta väldigt lite kolhydrater och stora mängder fett och protein dock inom ramarna för att varje vecka gå ner i vikt.

    Så i fredags var det dags för ben. ( samma vecka på måndagen började jag äta lite kolhydrater. Lite kolhydrater är för mig strax under 100g / dygn på träningsdagar och ca 60g på vilodagar.
    Jag väger 104kg / 185 cm lång.. uppskattningsvis 18% bf.
    50gram snabba kolhydrater konsumerades efter benpasset… men jag var helt trasig i benen hela dagen, jag kände mig helt ledlös..
    passet bestod av 8set böj, 5 reps. 2 set 2×10 spark, 2×10 lårcurl samt 8×5 vadpress.

    Era spontana reaktioner är?
    Färre set?
    mera kolhydrater?

    #546424

    Du pressade kroppen hårt. Du intar medvetet otillräckligt med energi och har gjort under lång tid. Knappast något konstigt. En omläggning av kosten kan sannolikt leda till en viss omställning inledningsvis.

    Du intog protein (eller typ EAA/BCAA) tillsammans med kolhydraterna antar jag?

    #546425

    Huruvida han tar EAA med kolhydraterna är vad du har att inflika här Eddie? Inte det att han kör 22 set för benen under diet?

    Spasm,

    här kommer ditt benschema fr o m nu:

    2-3 x 6-8 böj

    1-2 x 8-10 benspark

    1-2 x 8-10 lårcurl eller pullthroughs

    1-2 x 15-20 vader

    Är ungefär vad jag och många klienter kör under diet med strålande resultat.

    22 set är fulkomligt vansinnigt, särskilt under diet. Det är som att böna och be om att känna sig som en säck med skit, och jag garanterar dig att din styrka kommer gå käpprätt åt helvete om du fortsätter med det självdestruktiva beteendet.

    #546426
    Eddie Vedder wrote:
    Du pressade kroppen hårt. Du intar medvetet otillräckligt med energi och har gjort under lång tid. Knappast något konstigt. En omläggning av kosten kan sannolikt leda till en viss omställning inledningsvis.

    Du intog protein (eller typ EAA/BCAA) tillsammans med kolhydraterna antar jag?

    Javisst gjorde jag det, men jag fick fylla på med extra kolhydrater senare under kvällen för det kändes som återhämtningen aldrig ville börja med viss modifikation.

    #546427
    Grandmaster wrote:
    Huruvida han tar EAA med kolhydraterna är vad du har att inflika här Eddie? Inte det att han kör 22 set för benen under diet?

    Spasm,

    här kommer ditt benschema fr o m nu:

    2-3 x 6-8 böj

    1-2 x 8-10 benspark

    1-2 x 8-10 lårcurl eller pullthroughs

    1-2 x 15-20 vader

    Är ungefär vad jag och många klienter kör under diet med strålande resultat.

    22 set är fulkomligt vansinnigt, särskilt under diet. Det är som att böna och be om att känna sig som en säck med skit, och jag garanterar dig att din styrka kommer gå käpprätt åt helvete om du fortsätter med det självdestruktiva beteendet.

    Visst är det böjjen som sliter. Dock körde jag inte ens nära till failure, eventuellt va sista repset på set 8 tungt, men jag kände mig allmänt pigg och fräsch under passet och höll medvetet igen. Logiskt borde då vara att köra som du säger färre set. Jag blev bara så förvånad hur illa mina ben mådde under dagen.. Eftersom jag körde så lite kolhydrater under veckan och mycket protein och fett skulle det varit intressant att se hur mina ben kändes om jag bytte ut lite fett och protein mot kolhydrater 1 dag innan passet samt bendagen. Sanningen är iaf att denna melodi inte är skonsam.

    #546428
    #546429
    spasm wrote:
    Visst är det böjjen som sliter. Dock körde jag inte ens nära till failure, eventuellt va sista repset på set 8 tungt, men jag kände mig allmänt pigg och fräsch under passet och höll medvetet igen. Logiskt borde då vara att köra som du säger färre set. Jag blev bara så förvånad hur illa mina ben mådde under dagen.. Eftersom jag körde så lite kolhydrater under veckan och mycket protein och fett skulle det varit intressant att se hur mina ben kändes om jag bytte ut lite fett och protein mot kolhydrater 1 dag innan passet samt bendagen. Sanningen är iaf att denna melodi inte är skonsam.

    Spelar ingen roll, 4 x 4 på 6RM kan kännas nog så tungt och det tror fan att 8 set böj sliter även om du inte kör till failure. Men du börjar istället dravla om att öka kolhydratintaget? Ok. Lycka till.

    #546430

    Nej jag tänkte inte öka kolhydratsintaget.

    #546431
    Grandmaster wrote:
    Spelar ingen roll, 4 x 4 på 6RM kan kännas nog så tungt och det tror fan att 8 set böj sliter även om du inte kör till failure..

    Mr Grandmaster har en poäng..
    knäböj och marklyft är väl inte direkt de övningar man vill överdriva under en diet.
    Enligt de senaste rönen verkar det ju också som att ganska få set ger maximal muskeltillväxt.

    #546432

    Spasm: Jag föreslår att du genast följer Grandmasters rekommendationer. Du kommer att vara tacksam om du gör det, tro mig.

    #546433
    Grandmaster wrote:
    22 set är fulkomligt vansinnigt, särskilt under diet. Det är som att böna och be om att känna sig som en säck med skit, och jag garanterar dig att din styrka kommer gå käpprätt åt helvete om du fortsätter med det självdestruktiva beteendet.

    Kan bara skriva under på ovanstående.

    // Calle

    #546434

    Om man håller sig till basövningar: knäböj, marklyft, bänkpress och oviktade chins och dips i varje träningspass:

    Vad är det minsta (och mesta?) set, rep & intensitet samt pass per vecka på övningarna man bör göra för att minimera muskelförlust?

    #546435
    Grandmaster wrote:
    Huruvida han tar EAA med kolhydraterna är vad du har att inflika här Eddie? Inte det att han kör 22 set för benen under diet?

    Jag skrev ju ”pressade kroppen hårt” och syftade på det du säger. Mer detaljerat än så skrev jag inte men bra att du påpekade det.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.