Inför Beach 09 / Tips tack

Home Forums Deff och fettminskning Inför Beach 09 / Tips tack

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #64863
    #452092

    Hej! Jag har kört på en bulkperiod i cirka 3 månader nu och jag tycker att det har blivit för mycket överflödigt fett, former har jag fått, men det ser ut som överskottsbolaget tillskillnad från 3 månader.

    Jag väger just nu cirka 83 kilo morgonvikt, och hade tänkt att det vorre bra om jag vägde cirka 74-76 kilo i början av Juli. Man vill ju inte skådas som en blåval på och särskillt när man åker till Sunny Beach i Slutet av Juli 8)
    Så jag hade tänkt och få lite hjälp på traven av massa kunniga människor här på forumet, vorre en stor glädje om jag fick det.

    Vi börjar med frukosten.
    Jag är inte så stor fantast av att äta musli eller gröt varje morgon.
    Men om jag nu ska deffa borde jag inte skära ner på kolhydraterna så jag skippar rika kolhydratkällor som musli och gröt, behöver mer inblick på det där, är inte helt säker på hur man ska konsumera kolhydrater vid deff, det är första gången jag inleder det.
    Hört att man ska äta lite mera fett också än kolhydrater så en skiva grovt fullkornsbröd med 20g LÄTTA ser väl bra ut?

    Lunch käkar jag i skolan, jag äter massor av grönsaker, tar även cirka 30-50g keso till varje måltid. Jag har koll på matsedeln så är det något taskigt så som korv så hämtar jag mat hemifrån, ni ska bara se korven, sen simmar i oljorna i kastrullen. Mat som jag tar med hemifrån kan va kyckling och potatis/ris.

    Nu kommer problemet, efter skolan!
    Jag slutar klockan 15:00, är hemma cirka 16:00, är det fel och äta mycket innan träningen, för en del säger till mig att jag bara borde ta typ en banan innan annars kommer typ det bli dåligt näringsupptag.
    Om någon kan hjälpa mig med det.

    Jag tränar från cirka kl: 16:30 till 17:40, det är så enligt mina beräkningar varje träning. Jag är hemma cirka 18:15.

    Jag kör på vassleprotein efter träningen, men om jag ska göra det enkelt, ska jag ta drinken direkt efter och sedan vänta cirka 40 minuter, för att jag har för mig att någon på body skrev något liknande att man skulle göra.

    Det är kostupplägget, jag tar gärna tips för det, vad jag borde äta osv.



    Nu till problemet, sötsaker!

    Jag käkar inte sött för ofta, nångång vid helgerna, i sommras så var det tvärstopp för mig när det gällde sånt, även skräpmat.
    Men vid kylan så blev det helt omvänt, jag blev plötsligt sugen på fet mat, söta och snabba saker som skulle fylla min mage, jag försöker ändra på det..
    Men vet inte hur jag ska hitta motivationen för det, vill även komma på något sätt och göra som minskar suget, annars kommer deffperioden gå åt helvete :(



    Tillskott:
    Jag kör på 1 dl whey 80 cirka 3 gånger i veckan efter träningen, men har funderat på och köra det varje dag för och bibehålla muskelmassan för jag behöver ett högt proteinintag.

    Jag kör på omega 3 kapslar också, vitamintillskott med olika sorters antioxidanter och vitaminer samt lite fiskolja med finns det.
    Har även green te extractkapslar som jag funderar på och ta, men
    jag har ingen aning om det ens ger någon effekt så jag behöver några åsikter härifrån om det. Koffein kör jag på också, 200mg innan träningen.

    Nu till det jag funderar på, CLA eller ALA.
    En del säger att ALA är bättre än CLA, och en del säger tvärtom.
    Men vad är skillnaden mellan dem ämnerna, vilken tycker ni är prisvärdast och handla. Jag står närmast CLA nu, men jag behöver folks åsikter ändå om båda dem tillskotten.

    Kreatin har jag, burkar oöppnade men är det dåligt och inta det i samband med koffein?

    Aja, det var allt jag ville ställa frågor på, det är en lång text jag vet.
    Men ni behöver inte svara på alla frågor, några enstaka vorre schysst, tips vorre jätte schysst också och få.

    Tacksam för svar!

    #452093

    Ingen som kan ge lite tips ;)?

    #452094

    Räkna ut ditt energibehov och gör sedan en vettig matsedel med trådar som finns här i forumet.

    1 macka till frukost ser inte ut som någon höjdare att börja dagen med!!!

    I skolan har jag alltid upplevt det som bra mat, e det fetare alternativ så e det smart som du tänkt eller så kan du ta lite mindre av det feta för att fylla på med mer grönsaker när dom alternativen finns så slipper du ta med matlådor till skolan.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.