ingen viktnedgång trots minskat kaloriintag och träning.

Home Forums Deff och fettminskning ingen viktnedgång trots minskat kaloriintag och träning.

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #101149
    #1074557

    Hej! Nu är jag i behov av lite tips och råd.

    Har alltid tränat regelbundet och haft en vikt som varit ganska stabil genom åren, men i våras tog jag studenten och efter sommaren var jag helt plötsligt ca 6 kilo tyngre. Jag bestämde mig för att gå ner dessa kilon för ett tag sedan, och bestämde mig då för att dra ner på kaloriintaget samt träna (konditionsträning 1 timma, samt styrketräning på ca 30min) ca 2 gånger i veckan.

    Nu har det gått en månad drygt, och har inte gått ner ett endaste gram. Vet att man måste ha tålamod med viktnedgång, men börjar fundera på om jag kanske har valt ett för snålt kaloriintag och att min kropp reagerar negativt på det. Jag tycker själv inte att det känns lite med 1200, har en helt okej mättnadskänsla osv. Har minskat intag av pasta och bröd men har inte uteslutit det helt. Äter dock få men stora mål om dagen, men jobbar på att få mina nuvarande 3 mål till 5 mindre mål istället.

    Lite fakta som kanske kan behövas:
    Längd: 170 cm
    Vikt: 66 kg
    Kaloriintag: 1200 kcal
    Träning: 2 gånger i veckan (60-40 min kondition och 30-40 min styrketräning.)

    Har som sagt som mål att gå ner ca 6kg, men siktar först på – 3kg.

    Jag är tacksam för alla typer av tips och råd, och om du tycker att jag har tänkt helt fel så vill jag gärna höra det med! :)

    Tack på förhand!

    #1074701

    Viktnedgång? Antar att du vill minska mängden kroppsfett? Mindre vågen mer måttband till att börja med.

    Damer framför allt får vara försiktaga med metabolismen:

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.