Jumpers knee, sjukt jobbigt

Home Forums Deff och fettminskning Jumpers knee, sjukt jobbigt

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #66806
    #471982

    Hej alla!
    Jag har ett grymt störande problem. Jag vill gå ner i vikt men det är svårt då jag har fått något som kallas ”jumpers knee” eller ”hoppar knä” om ni föredrar det, så det är svårt att hitta konditionsövningar som inte belastar mina knän alltför mycket. Det enda jag har hittat är då cykling vilket är bra för motionen. Cyklar minst 6km per dag. Men det blir ju lite tradigt om man vill ut på kvällen och springa eller dylikt att i stället behöva sätta sig på cykelj*vlen som man använt så mycket.

    Så min fråga till er är då vet ni några andra motions sätt/övningar jag kan prova som inte anstränger knäna så värst mycket.

    En sak till: Jag har funderat på att börja deffa och följa ett ”matschema” men detta är lite svårt om man som jag går i skolan och bor hemma så mamsen står för matlagningen. Hur gör ni andra som inte själva kan/gör maten själva.

    Stats:
    17år
    170cm
    75kilo tung

    Tacksam för alla svar.:ph34r:

    #471983

    Varför ska du träna två pass om dagen?

    Och man säger ”bra för konditionen”, inte motionen.. :)

    sch1mp wrote:
    En sak till: Jag har funderat på att börja deffa och följa ett ”matschema” men detta är lite svårt om man som jag går i skolan och bor hemma så mamsen står för matlagningen. Hur gör ni andra som inte själva kan/gör maten själva.

    Man äter mindre retarderat. Mindre portioner, mer sallad, mindre av det ”onyttiga”. Serveras det falukorv kan man ju dra ner på skivorna något, right?

    Du kan ju göra något av ett schema ändå om du känner för det och tror att det kommer hjälpa dig.
    Skriv bara in de fasta punkter du har, sätt in passande mellanmål och gör utrymme för de två måltiderna som du inte kan kontrollera.

    Men ärligt talat, du är 17 år och i pubertetsålder. Drar du bara ner på skräpmat en längre period så kommer nog fläsket att smälta av dig utan större ansträngning.

    #471984
    sch1mp wrote:
    Så min fråga till er är då vet ni några andra motions sätt/övningar jag kan prova som inte anstränger knäna så värst mycket.

    Rodd och paddling, fast nu kanske det är fel årstid för sånt. Promenader då? Man får inte så mycket konditionsträning av det, men man bränner ju kalorier.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.