Kan jag öka förbränningen?

Home Forums Deff och fettminskning Kan jag öka förbränningen?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #101386
    #1075166

    Hej jag är en kille på 20 år, jag är 177cm lång och väger idag 83kg. Jag har under 17 veckor lyckats gå ner 19kg vilket känns jätte bra självklart. Vägde 102kg i början ut av december 2012 så det är en bra skillnad.

    Vad jag gjort för att nå denna förändring är ganska simpel, helt enkelt ändrat kosten så jag får i mig ca: 2300kcal dagligen och så kör jag en 60min powerwalk varje morgon vilket funkar bra för mig. Men nu med tiden så märker jag att det börjar gå långsammare vilket som e normalt självklart. Mitt mål var först att gå ner till 79kg då jag ännu har 4kg kvar men jag känner att jag nog behöver gå ner ännu mer än det för att faktiskt bli nöjd. Jag vill nå en nästan fullt definierad kropp mellan 5-7% kroppsfett, vilket vore en dröm eftersom jag alltid vart lite små fet under mitt tonårsliv. Jag har också större mål senare att bli en riktig kroppsbyggare så tycker det vore nyttigt för mig nu innan lyckas med en full deff för att sedan ta med mig den erfarenheten.

    Jag undrar dock ifall jag även skulle kunna lägga till 20min cardio 3ggr i veckan för extra förbränning? vill veta så det inte blir för mkt… att man bränner bort den massa muskler som nu nuvarande har.

    #1075171

    Beror på intensitet och längd utav ditt cardiopass men jag tycker att det räcker med dina PWs. Du borde ligga på ett ganska rejält underskott om du tränar 5-6dagar i veckan. Jag som är 18år 182cm och väger ca 73kg gör av med 3400kcal per dag.

    #1075204

    Jag har faktiskt utgått från att 2500kcal dagligen är balansintaget för att inte gå upp eller ner i vikt eftersom ja inte vet annars riktigt hur mycket jag skall få i mig om dagen. så därför har ja dragit ner på 200kcal om dagen för att ja inte ville ligga på för stort underskott. När jag även kollar runt på andra forum så brukar det med vara mellan 1800-2200kcal som folk ligger på sina dieter men jag ville ligga lite högre eftersom jag är ute och går varje morgon.

    Hur räknar man ut hur mycket man gör av med om dagen som du gjort enligt dina 3400kcal?

    #1075209

    http://matkalkyl.se/berakna-energibehov-kcal.php
    Räknade ut via den och med tanke på mina resultat borde den stämma.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.