kcal under deff

Home Forums Deff och fettminskning kcal under deff

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #553490

    tänkte om ni kunde hjälpa mig med en fråga, håller på att deffa, men har hållit mig rätt låg på kollisar och legat runt 2500kcal, nu läste jag om harris & benedict ekvationen och fick fram att jag ska käka 3100kcal för viktnedgång, låter lite mycket tycker jag, tänkte om ni har något tips och när jag ska inta mestadels av mina kolhydrater, jag väger 130kg, mestadels av det överflödiga fettet ligger runt magen, är 195cm lång också.

    #71232
    #553491

    Du behöver inga kolhydrater alls om du inte vill det. Men om du vill få i dig lite kolhydrater se till att få i dig dem runt träningspasset, alltså lite innan och lite efter. Kanske lite på morgonen också om du känner att du behöver lite extra energi.

    #553492

    3100kcal utan kolhydrater låter väldigt dyrt

    #553493

    jag tycker 3100kcal låter mkt överhuvudtaget, känns som att 0,5kg i veckan är aningen lite för mig när jag väger såpass mkt

    #553494

    H&B ekvationen är ju snart 100 år gammal och välbeprövad och verkar stämma riktigt bra. Vad hade du för aktivitetfaktor? Tänk på att all kroppsrörelse kostar energi.

    #553495

    1.4 valde jag

    #553496
    thomas.R wrote:
    3100kcal utan kolhydrater låter väldigt dyrt

    Haha, va? Att komma upp i 3100kcal behöver inte vara dyrt?

    cornboy wrote:
    jag tycker 3100kcal låter mkt överhuvudtaget, känns som att 0,5kg i veckan är aningen lite för mig när jag väger såpass mkt

    Du kan nog tappa upp emot 2kg/veckan utan att tappa så pass mycket muskler skulle jag tro, om du klarar det psykiskt vill säga.

    #553497

    jo absolut, klarar det psykiskt men funkar det på 3100kcal om dagen ?

    #553498
    cornboy wrote:
    jo absolut, klarar det psykiskt men funkar det på 3100kcal om dagen ?

    Går inte att svara på för mig, jag vet inte hur mycket du rör på dig.

    Du kan ju testa och se efter några veckor, om du har tiden till det då. De första veckorna kan vågen ge glädjesiffror pga mindre vätskan och glykogendepåerna blivit tömda.

    #553499

    Om du legat på 2500kcal och inte gått ner, så låter det väldigt konstigt om du ska höja med 600kcal. Då kommer du absolut inte gå ner.

    Nu framkommer det inte om du har gått ner på 2500kcal eller inte. Men hur somhelst så låter det inte som ett klokt val att höja med 600kcal.

    #553500

    jo, jag har gått ner på 2500kcal

    #553501
    cornboy wrote:
    jo, jag har gått ner på 2500kcal

    Hur mycket per vecka?

    Om du har gått ner för lite enligt dig själv per vecka så kan du ju alltid sänka intaget alt höja cardion. Fastna inte på massa uträkningar om ditt resultat har varit bra so far.

    #553502

    är bara rädd att förlora mkt massa

    #553503
    cornboy wrote:
    är bara rädd att förlora mkt massa

    Ha ett högt protein intag och styrketräna.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.