Kommentera mitt deffprogram

Home Forums Deff och fettminskning Kommentera mitt deffprogram

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #55166
    #140544

    Hej, har försökt plugga på lite på forumet och har en teori om hur jag ska lägga upp min träning + mat men tar gärna emot lite tips och kommentarer ifall jag missat något viktigt.

    Historia:
    Man, 25 år, 186 cm, 93 kg. Tränade hockey/tennis till 17 års ålder. Steg ständigt därefter till 110 kg som mest. Började träna mer seriöst för 1,5 år sedan, numera 93 kg (gick med andra ord ner 1 kg per månad och tror inte jag tappade alltför mycket muskler under denna period utan snarare tvärtom). Är ganska ”stor” och har inga problem med det men vill tappa fettet och därefter gärna bygga musklerna.

    Min plan är att deffa till nyår. Fokusera något mer på att bygga muskler från januari till och med mars och därefter kombinera kondition och styrka sommaren (cyklar vätternrundan juni).

    Måndag:
    Träning morgon, 45 min-60 min. Jogga löpband.
    Kväll: Styrketräning 30-45 min.

    Tisdag:
    Träning morgon 45-60 min. Kondition.
    Vila kväll:

    Onsdag:
    Innebandy 2h. (Går ej att flytta, vill ej flytta)

    Torsdag:
    Vila morgon, styrketräning 45-60 min kväll.

    Fredag: Vila

    Lördag: Styrketräning (Hårdaste passet på veckan)

    Söndag: Vila

    Frukost:
    Havregrynsgröt med mjölk, en skivad banan, walnötter, linfrö, kanel.

    Lunch:
    Kör matlåda men gillar inte att micra maten så det blir olika typer av sallader beroende på gårdagens middag men i stort sett:
    Bulgur med lax, avocado, sallad, tomat, nötter, ägg.
    Fullkornspasta med kyckling, parmesan, sallad, tomat.
    Klassisk ceasarsallad.
    En sallad innehållande någon form av nötkött.

    Middag:
    Samma som lunch fast varm. Tänkte äta mer pasta/ris efter styrketräning och fullkornsbulgur om jag inte tränat. Lättare mat om det är en vilodag. Typ gröt. Eller borde jag fortsätta med samma typ av måltider även fast det är en vilodag?

    Efter styrketräning samt 2 mellanmål per dag tänkte jag köra på Whey-80 från gymgrossisten. Inget extra protein efter kondition (möjligtvis en gainomax efter innebandy).

    Finns det några bättre produkter som ni rekommenderar? Är skeptisk till allt i pillerform (inte för att det inte funkar mest för att jag inte gillar det).

    Sova 8h per dag.

    Vad jag förstått det som så är vågar som mäter fettmängd i kroppen inget vidare, finns det något bra sätt att hålla motivationen uppe? När jag bantade var det så lätt att kolla på vågen och se hur magen försvann men det är knepigare med deffningen känner jag.

    Alla tips är välkomna.

    /Andreas

    #140545

    Använd måttband och våg, ta alla mått du kan komma tänka på innan du dra igång och mät sedan 1gång per vecka och jämför med vågen dessutom.

    #140546

    Grymt, stort tack

    #140547

    Juste, glömde skriva det, kör 2 ägg till frukost också (inkl gulan) och det bör väl räcka med protein? Speciellt med en proteindrink innan lunch också.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.