Konstant sug!!

Home Forums Deff och fettminskning Konstant sug!!

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #70014
    #510222

    Behöver gå ner i vikt till sommaren, men har sånt konstant sug efter mat!!!! Blir 1000 ggr värre ju mer jag tränar!!!
    Hjälp, hur gör jag????

    Tacksam för svar!

    #510223
    Vixen wrote:
    Behöver gå ner i vikt till sommaren, men har sånt konstant sug efter mat!!!! Blir 1000 ggr värre ju mer jag tränar!!!
    Hjälp, hur gör jag????

    Tacksam för svar!

    Har du provat ett IF-upplägg?

    Ät en stor måltid 3ggr/dag som är proteinrik och innehåller en hel del fett. Denna måltid kommer hålla dig mätt under längre tid än en vanlig pasta/köttbullarportion eftersom kolhydrater mättar ruskigt dåligt i förhållande till kalorierna de ger. Iaf i jämförelse med protein och fett.

    Fungerar för egen del bäst att äta mycket och sällan då jag gillar att verkligen bli mätt när jag äter. Går jag och småäter hela tiden blir det mycket värre och jag har ett konstant matsug.

    Involvera ingredienser som mättar utan att ge några större kalorimängder såsom vitkål och broccoli till dina portioner!

    #510224

    Drick funlight, dämpar mitt sötsug iaf.

    Annars vitkål/broccoli i mängder. 25-30kcal/100g, bra som bukfyllnad.

    #510225

    Akut: Lightdryck, te, kaffe (eventuellt sötningsmedel i kaffet/téet), sockerfritt tuggummi, hitta på något som tar tankarna från sötsuget.

    I längden: Se upp med för fettsnål kost, salt och hyfsat fettrik mat med högt proteinintag är det som får mig att inte bli sötsugen. Ett annat tips är att undvika just den typen av sötsaker jag nämner som ”akuta lösningar”. Min erfarenhet är att sug kan dämpas akut med t.ex. Cola Light men samtidigt är det konsumtion av såna grejer som vidhåller en preferens för riktigt söta saker.

    #510226

    Tack för svaren! :)) Mätta m protein alltså, bra råd. Kan känna som att magen sprängs för att jag ätit för mkt, men ändå vara sugen, skitjobbigt!!! Måste gå ner till sommaren o bara måste hitta ett sätt att sluta äta nu när jag ska dra upp på träningen.

    #510227

    Bomba måltiderna med mkt grönsaker av alla de slag.. De som nämnts, broccoli, vitkål, blomkål.. Testa å rosta färska rödbetor (ruggigt nyttiga dessutom!!), morötter, palsternacka, paprika, zuccini i ugn…
    :P Gör en sås på kesella till med lite schyssta örtkryddor, tex., nån klick röd pesto (fettrikt, men mkt god smaksättare), pressad citron lr vad du nu gillar som inte bygger upp kcalmängden..

    #510228

    Mitt knep är vindruvor. Äter minst en förpackning per dag, riktigt gott är det. :D

    #510229
    Wanted wrote:
    Mitt knep är vindruvor. Äter minst en förpackning per dag, riktigt gott är det. :D

    Visst är det gott, men mkt fruktsocker i.. :) Slla frukter som är mkt söta tex. just vindruvor, ananas, banan, mango osv.. Innehåller ofta just mycket fruktsocker.. Funkar ju alldeles utmärkt för gemene man som vill komma bort från ett mera vanligt söt- och godissug. Men ska man bli ännu mera räfflad.. Minska även på druvorna lite succesivt, skulle jag säga. En förp. druvor om dan är ganska mkt i långa loppet sett i kcal extra. Nu är jag lite småfascistisk här, men hoppas ni tolkar mig rätt!

    #510230
    Wanted wrote:
    Äter minst en förpackning per dag, riktigt gott är det. :D

    Det är väl knappast något tips för att motverka sötsug?

    ”Tryck i dig en förpackning vindruvor”, det är ju lite mer volym och lite mer nyttigheter än godis men inte stor skillnad alls. Det är väl den typen av frosseri i sötsaker trådskaparen vill undvika?

    #510231

    Ät bara saker du blir mätt av, inte vad du VILL. Sluta tänka så mycket på diet, träning och viktminskning: gör det inte till en större grej än vad det är när du bara behöver äta lite mindre.

    #510232
    nutz wrote:
    Ät bara saker du blir mätt av, inte vad du VILL. Sluta tänka så mycket på diet, träning och viktminskning: gör det inte till en större grej än vad det är när du bara behöver äta lite mindre.

    Håller med om det! :D

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.