Kostprogram för kvinna!

Home Forums Deff och fettminskning Kostprogram för kvinna!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #52188
    #127483

    :read:Hej!

    Ni som vet hur man gör…. behöver verkligen tips på kostprogram för kvinna. ligger risigt till i deffen just nu, ingen motivation för fem ören! Och undrar om det finns någon sida för just mig.;)

    Ligger på 75 kg och har en höjd på 166 cm och måste ner 10 kg för att vara med i matchen! Tränar styrka 5ggr/v och kondition 3 ggr/v (kommer att öka from nästa vecka till varje dag).:emo-thumb

    Jag har sökt som en vildvittra på nätet och hittar inte (kanske att jag använder fel sökord)… och kanske finns det här på Body. Men är i behov av hjälp och tips, råd…:(

    #127484

    Kvinna eller man har ingen större betydelse i detta läget. Termodynamikens lagar gäller båda kön. Givetvis finns skillnader på många vis men i det stora hela gäller kaloribalansen och du kan alltså söka upp ett lämpligt kostprogram även för män och applicera på dig själv.

    Eller du kanske vill ha ett färdigt kostprogram med samtliga måltider?

    Räkna ut ditt behov, använd en kostdatabas och beräkna vad du får i dig och se till att utgifterna är högre än intäkterna (mha träning och kaloriunderskott) :)

    Du kanske har full koll på detta men här är lite databaser för att räkna ut energibehov samt räkna på energiinnehållet i kosten – [http://forum.body.se/showthread.php?t=20927]

    #127485

    Det är ju ett kostprogram som jag är ute efter. Har ett par stycken från PT:ar som jag haft… men är ute efter en liten kick… men men.. :whistle:

    #127486
    Candy Canary wrote:
    Det är ju ett kostprogram som jag är ute efter. Har ett par stycken från PT:ar som jag haft… men är ute efter en liten kick… men men.. :whistle:

    Jag vill väl inte vara den som är den men jag tycker faktiskt att du är lite lat i så fall.
    Du är till synes intresserad av såväl kost som träning, varför jag förutsätter att du även har grundläggande kunskap om vad som är bra kost och träning.
    Med detta sagt bör det väl inte vara så svårt att skrapa ihop ett kostprogram tillräckligt bra för att nå dina mål?

    #127487
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Jag vill väl inte vara den som är den men jag tycker faktiskt att du är lite lat i så fall.
    Du är till synes intresserad av såväl kost som träning, varför jag förutsätter att du även har grundläggande kunskap om vad som är bra kost och träning.
    Med detta sagt bör det väl inte vara så svårt att skrapa ihop ett kostprogram tillräckligt bra för att nå dina mål?

    Yepp! Jag är lathetens gudinna ;) och ja, jag har goda kunskaper, men som sagt är ute efter lite motivation, livet går ju upp och ner och just nu behöver jag lite triggande förslag…

    Men men, jag gjorde ett försök här… och nu vet jag!

    #127488
    Candy Canary wrote:
    Yepp! Jag är lathetens gudinna ;) och ja, jag har goda kunskaper, men som sagt är ute efter lite motivation, livet går ju upp och ner och just nu behöver jag lite triggande förslag…

    Men men, jag gjorde ett försök här… och nu vet jag!

    Själv tycker jag annars att det kan öka motivationen att sitta och planera kost och träning. Det finns inga magiska genvägar, däremot finns väldigt många olika dieter/kostupplägg. Exempelvis Den Termogena Dieten (DTD) vet jag är förhållandevis populär p.g.a. mättnadskänslan den kosten medför, vet du däremot att du gillar en större mängd kolhydrater i kosten kanske det är att föredra o.s.v.
    Vad jag försöker säga är att jag tror du kommer uppleva dieten/deffen som mer behaglig om du fortsätter äta det du trivs, om än i mindre mängder, snarare än att låta ”oss” sätta ihop ett komplett kostprogram åt dig.

    Hänger du med i resonemanget? :)

    #127489

    :emo-thumb

    Jag hänger med! Btw, var förbi mitt förråd och hämtade Paulúns näringslära idag…. så har här på eftermiddagen studerat kost!

    😮

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.