Kostschema diet+lite frågor

Home Forums Deff och fettminskning Kostschema diet+lite frågor

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #70281
    #520667

    Lite info om mig
    Vikt 92kg
    ålder 21
    längd 177cm

    Dietschema

    06:30 2ägg
    30g whey 80

    09:30 50g cashew

    12:00 150g tonfisk
    50g pasta
    halvburk tacosås ca 110g
    sallad

    14:45 25g cashew

    17:45 500g kvarg+funlight

    19:45 250g lax
    sallad

    21:45 50g havreringar
    40g whey 80

    Har räknat ihop detta blir totalt ca 244g protein 117g kolhydrater och 97g fett samt ca 2300kcal+ salladen har inte räknat in den kommer att flytta målen lite beroende på när jag tränar så ligger lite huller om buller men i det stora hela hade jag tänkt något som ovan..

    Träning per/vecka: styrketräning 4gr
    cykling 4-5gr 30 min + eventuellt någon promenad

    Lite frågor har kört detta i cirka en och en halv vecka och startade på 93,8kg har visserligen tappat lite men känner ingen hunger och får knappt i mig det jag skrivit upp så känns som om det mesta borde vara vätska tycker att jag borde ligga på kcal minus och kan ju inte gå hur lågt som helst heller måste ju få i mig tillräckligt med näring något tips ser det ok ut eller något som borde ändras?

    MVH

    Tom

    #520669

    Hunger och ökad aptit kommer med tiden, om hungern börjar plåga dig så byt pastan och brödet mot potatis och grönsaker

    #520671

    Jo får väl köra på ett tag och se om något händer annars får jag väl öka på med lite mera konditionsträning om vikten börjar stå stilla..

    #520673

    Jag hade börjat med att skära ned antalet måltider till 3, eller så få du orkar med. Att småäta kommer göra att du är konstant hungrig, och du får aldrig äta dig mätt.

    Personligen föredrar jag att äta 18, 19 och 21. (förätt, huvudrätt, efterrätt)

    #520675

    Ät dina ”9:30-nötter” till lunch istället. Onödigt med enbart nötter som mellanmål och sedan en närmast fettfri lunch anser jag.

    6:30-12:00 är ju inte direkt lång tid att gå utan mat.

    #520677
    J.v.K wrote:
    har man ett aktivt fysiskt jobb kan det där bli en hiskeligt lång tid.

    givetvis beroende på hur pass stor frukost man ätit

    Jag har haft fysiskt krävande jobb med frukost klockan 5 och lunch vid 12-13. Inga problem.

    #520679

    Jo skulle kanske kunna trycka ihop målen lite egentligen så det blir mindre men större mål har bara slängt in lite nötter som mellanmål eftersom det är lätt att ta med och så..:)

    #520681

    Man måste inte äta mellanmål, bara för att det rekommenderas. Det finns inga fördelar med det, förutom om du försöker få i dig extra energi, dvs ”bulk”.

    #520682
    mikaelj wrote:
    Man måste inte äta mellanmål, bara för att det rekommenderas. Det finns inga fördelar med det, förutom om du försöker få i dig extra energi, dvs ”bulk”.

    Jo sant fortfarande det totala kcal intaget under hela dagen som är relevant har väl inte så jätte stor betydelse när man stoppar i sig det inom rimliga gränser vill säga..

    #520684
    J.v.K wrote:
    om man själv tycker om det? jag kan tycka att ett litet mellanmål kan vara käckt att ta ibland, inte för någon speciell anledning mer än att jag vill tugga på något (inte tuggumi)

    Det låter mest som en dålig ovana.

    Bam Bam Bisset wrote:
    Jo sant fortfarande det totala kcal intaget under hela dagen som är relevant har väl inte så jätte stor betydelse när man stoppar i sig det inom rimliga gränser vill säga..

    Ingen betydelse alls, förutom kring träning.

    #520687
    mikaelj wrote:
    Man måste inte äta mellanmål, bara för att det rekommenderas. Det finns inga fördelar med det, förutom om du försöker få i dig extra energi, dvs ”bulk”.

    Den har inga teoretiska fördelar, dock en del praktiska. Har märkt att när jag lägger upp fler men mindre måltider åt folk, så har deras småätande minskat.
    Personligen får jag ont i magen om jag inte äter var 3-4h.

    #520689
    Patrik Sundvall wrote:
    Den har inga teoretiska fördelar, dock en del praktiska. Har märkt att när jag lägger upp fler men mindre måltider åt folk, så har deras småätande minskat.
    Personligen får jag ont i magen om jag inte äter var 3-4h.

    Det stämmer nog för gemene man, för mig är det trots allt mycket lättare att hålla min diet när jag kör IF jämfört med att dela upp på 8-10 mål som jag brukar göra när jag går på diet

    #520691
    J.v.K wrote:
    varför inte bara respektera att människor tycker olika?
    sen om det är en ovana är mycket möjligt, jag finner de dock inte dåligt på något vis

    Ja, och detsamma….

    Patrik Sundvall wrote:
    Den har inga teoretiska fördelar, dock en del praktiska. Har märkt att när jag lägger upp fler men mindre måltider åt folk, så har deras småätande minskat.
    Personligen får jag ont i magen om jag inte äter var 3-4h.

    … jag ville bara påpeka att man inte måste äta mellanmål, eftersom det förespråkas att man för att må bra skall äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål. Helt utan grund.

    Men om man tycker att det är jobbigt så behöver man inte göra det. Till största delen är måltidsfrekvens en vanesak.

    #520693

    Ah, dåså!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.