Låter detta bra? första gången jag deffar (tränat nu i 3 månader)

Home Forums Deff och fettminskning Låter detta bra? första gången jag deffar (tränat nu i 3 månader)

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71491
    #562945

    Tjena!
    Jo som ni ser på rubriken så har jag precis påbörjat min deffning , har pågått i 1 vecka nu och det känns stabilt lite alltmänt grinig men inte Så märkbart.
    Jag är 183 cm lång och väger 107kg – kämpat med vikten hela mitt liv och tar nu tag i det ( bättre sent än aldrig ).
    Tänkte höra ifall detta låter bra och vill gärna få tips om ändringar.

    Matschema:

    Frukost: 3 kokta ägg eller1 grovt mörkt bröd med ett ägg och paprika på, kan också hända att jag äter 0.7dl havregrynsgröt

    Lunch: 1burk tonfisk i vatten/ 1kyckling bröst stekt med extremt lite oliv olja,1burk krossade tomater,väldigt mycke grönt samt kryddor.

    Mellanmål: ett äpple

    Middag: Samma sak som lunchen fast kan dra i lite keso och avocado (minskar hälften på krossade tomaterna då)

    Kvällsmål : ett äpple

    Jag har dragit bort all alcohol och dricker bara vatten (med kreatine endast på morgonen) samt all sötsaker men frestad blir man, finns det något alternativ för snacks istället för det som är onyttigt som t ex: godis, chips osv.

    Tack i förhand, all feedback är uppskattad!
    //MVH en nymedlem

    #562946

    ser bra ut! Keep up the good work! :-) Tugga selleri är gott tycker jag ;)

    edit: kombinerar du detta med gym/kondition?

    #562947

    Ser ut att vara väldigt lite mat. ca 1500 kcal?

    #562948

    Byt äpplena mot lite extra protein, kesella eller något.

    #562949
    elfie wrote:
    ser bra ut! Keep up the good work! :-) Tugga selleri är gott tycker jag ;)

    edit: kombinerar du detta med gym/kondition?

    Tack så mycket, hade inte klarat det ifall all detta info om deffning, jag kör ca 25min kondition det är ca 400 kalorier och gymar ca 40-60minuter fullt ös. Hmm selleri jag får testa det imorgon :d

    #562950
    anders172 wrote:
    Ser ut att vara väldigt lite mat. ca 1500 kcal?

    Jag är väldigt dålig på att räkna ut sånt, men det kommer inom kort. Har dock känt mig lite trött och kan inte ta ut lika mycket som förr

    #562951
    mSJÖDIN wrote:
    Kör du HIIT?

    Jag läste lite om HIIT och det passade nog mig lite grann, jag kör ju inte tills jag stupar :-) men tar i hårt, det gör jag.

    #562952
    Flessa wrote:
    Tycker att du borde ta en burk kvarg eller något annat proteinrikt till kvällsmål. Även lite mer kolhydrater och fett i din kost hade inte skadat i de övriga måltiderna. När du äter så otroligt lite så skulle jag även rekommendera omega-3 fettsyror och vitamin/mineral tillskott.

    Komplettera dina fruktmellanmål med något proteinrikt öven de, drinkar, cottage cheese och kvarg är bra exempel. Var inte rädd för att byta ut frukten mot en burk makrill i tomatsås heller etc, då får du både lykopen, bra fetter och proteiner. Tycker även att du borde äta mer till frukost. Gör gröt på runt 1-2 Dl gryn, ha i äggvitor och frukt, mättande och superbra. :)

    Tack för ditt inlägg Flessa!

    Har fortfarande inte fått reda på vad kvarg är för något, har funderat på det ett tag :) dessutom så försöker jag hitta en bra balans i mig kost för att må bra och även kunna gå ner i vikt. Så finns det någon i min situation som kan ge lite tips om matlagning skulle uppskattas rejält, har fått en hel del information av er som redan skrivit i inlägget och det tackar man till! :) Finns det t.ex. några bra såser utöver krossade tomater som man kan ersätta som är bra att få i sig till kyckling och tonfisk? Det känns lite enformigt att bara ha krossade tomater som ”sås” ^^

    #562953
    Flessa wrote:
    Kvarg kan du likställa med cottage cheese. Om du itne vet vad det är så kan jag säga Att Arlas varumärke för det är Keso, då kanske du vet vad jag menar.. Deras varumärke för Kvarg är Kesella. Lätt kesella innehåller per 100 Gram 13 % protein, 3,5 Kolhydrater & 1 % Fett och säljs i 250 grams burkar, vilket tillsammans med frukt eller bär utgör perfekta mella/kvällsmål. Om du undrar ”vad det är” så kan man väl likställa det med väldigt proteinrik youghurt eller mjölk. Ingredienserna i LättKvarg är oftast bara fettfria pastöriserad mjölk i stort sett. :)

    Jag förstår att det är vikt nedgång du eftersträvar och om du vill ha tips från någon som vart i din situation när detgäller matlagning och sådant så kan jag säga att jag har lidigt av både fetma och anorexi/ortorexi. Så om det är något du undrar är det bara att fråga på, både vad gäller kost och träning.

    MVH :)

    Arlas varumärke för kvarg är väl Kesella om jag inte minns fel av vad som finns i kylskåpet :

    #562954
    Dabifo wrote:
    Arlas varumärke för kvarg är väl Kesella om jag inte minns fel av vad som finns i kylskåpet :

    Ja så står det ju också. Keso är cottage cheese och kesella är kvarg. Ingen av dom är ett krav för någon att äta även om de ibland lyfts fram som ovärdeliga.

    #562955
    Flessa wrote:
    Kvarg kan du likställa med cottage cheese. Om du itne vet vad det är så kan jag säga Att Arlas varumärke för det är Keso, då kanske du vet vad jag menar.. Deras varumärke för Kvarg är Kesella. Lätt kesella innehåller per 100 Gram 13 % protein, 3,5 Kolhydrater & 1 % Fett och säljs i 250 grams burkar, vilket tillsammans med frukt eller bär utgör perfekta mella/kvällsmål. Om du undrar ”vad det är” så kan man väl likställa det med väldigt proteinrik youghurt eller mjölk. Ingredienserna i LättKvarg är oftast bara fettfria pastöriserad mjölk i stort sett. :)

    Jag förstår att det är vikt nedgång du eftersträvar och om du vill ha tips från någon som vart i din situation när detgäller matlagning och sådant så kan jag säga att jag har lidigt av både fetma och anorexi/ortorexi. Så om det är något du undrar är det bara att fråga på, både vad gäller kost och träning.

    MVH :)

    Är det någon fördel att äta en måltids ersättningsbar som t.ex: [http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SA000104&artgrp=234&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2 http://www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SA000104&artgrp=234&Avd=1&visa=1-36&Sort=Beskr&Visn=Std2%5D ?
    Kan man på något sett kontakta dig för att få svar på frågor som man kan ställa dig ? ^^ skulle uppskattas rejält

    #562956

    Jag ville bara meddela att jag ligger nu på 102kg och lägre kommer det att bli! :yahoo: Jag vill bara tacka er alla för all information ni lagt in i inlägget, jag önskar er all en bra helg med massa träning, glädje och mat! :happy:

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.