Lite råd i min första riktiga deff..

Home Forums Deff och fettminskning Lite råd i min första riktiga deff..

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #104443
    #1080387

    Hej alla! Jag har provat att deffa förut en period på typ 2 månader men gick sådär.. problemet för mig är inte att gå ner i vikt utan problemet är att behåll muskelmassa..

    Längd: 194cm
    Vikt: 105kg
    Ålder:26

    Fått fram olika svar på hur många kalorier jag ska äta för balans men runt 3000-3200?

    Tränar 5-6 dagar i veckan:

    Dag 1: Ben/vader
    Dag 2: Bröst/triceps
    Dag 3: Intervaller + mage
    Dag 4: Rygg/biceps
    Dag 5: Axlar + mage

    Inga bestämda vilodagar utan de kommer när jag inte kan träna.

    Tanken är att jag ska börja med att äta 2300-2500 kalorier, minst 200g protein, sen fylla på med kolhydrater/fett.. Ingen mer cardio än intervallerna på dag 3 och kanske ha ätardag 1 dag varannan vecka (om det behövs).. Under min provdeff körde jag troligen för mycket cardio (sprang milen nästan varje dag) och tror det var därför jag tappade betydande muskelmassa.. vill inte göra det misstaget igen! Äter omega-3, multivitamin, d-vitamin varje morgon och sen ZMA (zink magnesium) innan jag ska sova. Även beställt CLA jag tänkte testa..

    Hur låter allt detta? Och när folk skriver att man ska träna ”tungt”.. menar ni 2-4 reps eller 5-7 reps eller..? Vad har ni för metoder att behålla muskelmassan? Är så rädd att jag ska bli av med allt jag nu lagt på mig under 14 månaders uppgång.

    Vore himla snällt om någon kan hjälpa mig, det här med träningen är en dröm för mig och min största hobby.. Jag vill bli bäst :D

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.