Måltider under deff!

Home Forums Deff och fettminskning Måltider under deff!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #67033
    #472937

    Tjena alla body medlemmar!

    jag är en kille på 16 år som väger ca 90 och är 180 lång, jag har styrketränat lite mer än ett år och har sett bra reslultat.

    Men nu är det så att jag vill gå ner lite i kroppsfett tills sommaren.

    Jag har läst Deff guiden o.s.v. har läst i böcker och så, men har inte hittat vad jag har letat som mest efter SOM ÄR!

    Måltider under deff? någon som kan länka någon guide eller förklara för mig?

    Som t.ex. hur många procent kolhydrater,protein och fett under måltid o.s.v.

    Och hur många gånger man ska äta om dagen och hur man ska dela upp det?

    Tack på förhand!! :emo-thumb

    #472938

    Det finns inga speciella formler för hur makrofördelningen ska se ut i en viss måltid. (Fördelningen mellan fett, kolhydrater och protein).
    Det är det totala dagsintaget som spelar roll i slutändan.
    Hur många gånger per dag du stoppar något i munnen har ingen betydelse, gillar du att äta lite mer vid varje tillfälle kanske tre måltider per dag är att föredra.
    Gillar du däremot att äta fler gånger så kanske fem eller sex passar dig bättre.

    VAD du ska äta till kvällsmat kan vara väldigt olika.
    Trådar du garanterat hittar idéer och inspiration ifrån är t. ex ”Era måltider idag” och ”Matbilder”.

    Edit; Gå ner ”lite” i kroppsfett tills sommaren?
    Eftersom att det är mer än ett halvår kvar till sommaren så har du ju gott om (nästan för mycket) tid på dig, om du inte har tävlingsplaner vill säga.
    Är du inte direkt överviktig ser jag ingen anledning alls att deffa så länge.

    #472939

    Jag skulle rekommendera att du började deffa i början av Maj, till slutet av Juni, så du är fit i Juli, om du vill ta mer så fortsätt deffa under sommaren, skadar ju inte.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.