Mätt efter 800kcal

Home Forums Deff och fettminskning Mätt efter 800kcal

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71575
    #564140

    Ligger på min första deff nu , har räknat ut att mitt behov är 61*30=1830
    Saken är den att jag är mätt (iallafall inte hungrig) efter att ha ätit bara drygt 800-1000kcal, vilket gör att underskottet blir runt 1000(!) utan nån som helst förbränning.
    Ska jag då trycka i mig 4-500kcal extra så mitt underskott blir mindre , eller är det lika att köra på i denna stil?
    Värt att tillägga är att jag har absolut INGA ätstörningar och äter protein rik mat och kompletterar med proteindrink!
    Målet är såklart max fettförbränning!

    #564141

    ät mer kaloririk mat ifall du vill ha i dig mer energi.
    Mer fett, pasta istället för potatis… blabla

    #564142

    Du har räknat fel på kcal garanterat!

    #564143

    Kan bara hålla med Zoltan, borde vara ett felaktigt räknestycke.
    800 kcal får man ju nästan i sig genom att andas ett dygn ;)

    #564144

    nej det ska inte vara fel räknat

    en tallrik fil + en banan i 60kcal + 90kcal
    en till banan 90kcal
    en tallrik köttfärs (100g) 103kcal
    en proteindrink 450kcal
    en ny tallrik köttfärs (100g) 103kcal
    60+90+90+103+103+450=896kcal!

    Pinch= det var ju inte det som var frågan , frågan var om detta skulle vara bra vid max förbränning!

    #564145
    intelive wrote:
    nej det ska inte vara fel räknat

    en tallrik fil + en banan i 60kcal + 90kcal
    en till banan 90kcal
    en tallrik köttfärs (100g) 103kcal
    en proteindrink 450kcal
    en ny tallrik köttfärs (100g) 103kcal
    60+90+90+103+103+450=896kcal!

    Pinch= det var ju inte det som var frågan , frågan var om detta skulle vara bra vid max förbränning!

    Hmm… tallrik kötttfärs säger du?
    100gram innan tilllagning eller? Om det är innan tillagning har du räknat med krossade tomaterna, lök, ketchup osv efteråt? Har du inget till det så som pasta, ris eller bröd? Vilken procentuell fetthalt på kötttfärsen? Det gör faktist stor skillnad på 10% eller 20%ig köttfärs.

    Hur får du proteindrinken till 450 kcal? Oftast ligger en skopa proteinpulver runt 100-110 kcal. Menade du kanske att du tar 3-4 skopor/dag?

    Nej jag är fortfarande fast övertygad att du räknar fel!

    #564146
    Zoltan Szabo wrote:
    Nej jag är fortfarande fast övertygad att du räknar fel!

    +1

    Att du skriev ”en tallrik” som mängdangivelse känns som ett tydligt exempel på en feluppskattning av mängd. Dricker du filen på kaffefat?

    #564147
    Eddie Vedder wrote:
    Dricker du filen på kaffefat?

    60 kcal låter som 1½ dl vattenfil ungefär. Yttepyttelite, men det /kan/ ju stämma.

    #564148
    Zoltan Szabo wrote:
    Hmm… tallrik kötttfärs säger du?
    100gram innan tilllagning eller? Om det är innan tillagning har du räknat med krossade tomaterna, lök, ketchup osv efteråt? Har du inget till det så som pasta, ris eller bröd? Vilken procentuell fetthalt på kötttfärsen? Det gör faktist stor skillnad på 10% eller 20%ig köttfärs.

    Hur får du proteindrinken till 450 kcal? Oftast ligger en skopa proteinpulver runt 100-110 kcal. Menade du kanske att du tar 3-4 skopor/dag?

    Nej jag är fortfarande fast övertygad att du räknar fel!

    100g innan tillagning brukar jag köra på , sedan nästan helt utan krossade tomater eller kethup, brukar heller inte köra med pasta eller så , händer att jag drar ner ett packe nudlar..
    Men dagen jag räknade upp (igår) var det endast köttfärsen och vart förvånansvärt behagligt mätt över hela dagen på det..
    På mitt protein pulver står det (120g) (2dl) 458kcal..
    Har räknat ett par gånger nu och kan inte ha räknat speciellt mycket fel, skiljer kanske femtio – hundra kcal igår..
    Men om man lägger sig i ett spann på 800-1200 per dag, försöker äta så lite som möjligt men samtidigt inte vara hungrig och detta funkar, men är det hälsosamt?
    Tilläggsvis så mår jag förträffligt

    #564149

    Är viktkurvan till belåtenhet och du mår bra finns ingen anledning att ändra direkt.

    Att sedan kostens sammansättning är helt bedrövlig är ju en annan sak.

    #564150
    intelive wrote:
    100g innan tillagning brukar jag köra på , sedan nästan helt utan krossade tomater eller kethup, brukar heller inte köra med pasta eller så , händer att jag drar ner ett packe nudlar..
    Men dagen jag räknade upp (igår) var det endast köttfärsen och vart förvånansvärt behagligt mätt över hela dagen på det..
    På mitt protein pulver står det (120g) (2dl) 458kcal..
    Har räknat ett par gånger nu och kan inte ha räknat speciellt mycket fel, skiljer kanske femtio – hundra kcal igår..
    Men om man lägger sig i ett spann på 800-1200 per dag, försöker äta så lite som möjligt men samtidigt inte vara hungrig och detta funkar, men är det hälsosamt?
    Tilläggsvis så mår jag förträffligt

    Vad är det för pulver du dricker då? Är det ett RENT proteinpulver, eller nån gainerblandning av nå slag?

    tycker nämligen de låter väldigt mycket, om de vore 120gram RENT protein så borde det vara 480kcal om ja inte räknat helt fel, men har aldrig sett nått protein pulver som har lika många gram protein som vikten i pulver motsvarar.

    O 1dl brukar i de flesta fall jag sett iallafall,väga ca 30gram (enligt proteinburkarna alltså).

    Så som Zoltan Szabo sa, så låter de onekligen som du tar 4 ”normala” skopor…

    #564151

    Jag har gainer pro från star nutrion, kanske inte det bästa i deff-syfte men men..
    Där ska 2 skopor innehålla 480kcal

    #564152
    intelive wrote:
    händer att jag drar ner ett packe nudlar..

    Du kan nog absolut inte räkna bort nudlar som noll kalorier. Generellt är de ju väldigt kaloritunga men saknar mycket näringsämnen jämfört med riktig pasta. Kolla upp på paketen.

    Sen som sagts innan är det ju definitivt fördelaktigt att dra drinkar på ”rent” proteinpulver snarare än en Gainer. Som just är ”avsedd” för viktökning.

    Kram!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.