Min deff – synpunkter?

Home Forums Deff och fettminskning Min deff – synpunkter?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #77926
    #676744

    Ser ut som om du missuppfattat saken; du är inte i behov av en deff för att ”få fart” på muskeltillväxten. Snarare skulle det göra att det tar längre tid att nå dina mål. Du är redan smal, inte överviktig.

    #676745

    En 74-kilos 182-cm tonåring tjänar inget i muskeltillväxt på att banta…

    #676746

    har du bulkat från 72 till 74??? det var nog den mesigaste bulk jag någonsin hört talas om :). Som grub säger, helt onödigt att börja deffa med de måtten, speciellt om du är en växande tonåring.

    #676747

    Jag skulle se till att gå upp mer än 2 kg innan jag började deffa igen. Håll hård koll på intag så kan du ju gå upp utan att få alltför mycket nytt fett.

    #676748
    Kung Bruno wrote:
    Okej.

    Någon annan :)?

    Behövs inget andra utåtande. Lite som att fråga vad 9×9 är och sedan begära fler svar när läraren svarar 81. :)

    #676749

    Till Kung Bruno:

    Antar att detta är den ketogena varianten av IF som du sa att du skulle prova på BR.

    Jag har, överlag, negativa erfarenheter av den, då relaterat till signifikanta styrkeförluster efter ca 2 1/2 veckor. Detta är lite tvärtemot vad folk vanligtvis upplever, då adaptionen ska ske runt denna tidpunkt: energi, välmående, prestation ökar som en effekt av fettadaption hos en viss andel som svarar bra på ketogena dieter, för mig gjorde den det inte. Hungerförtryckningen var däremot rätt signifikant, i jämförelse med en cyklisk approach (låg/hög kolhydratdagar). Det finns en stor individuell variation mellan personer här (reaktion/anpassning till ketosis).

    Jag ser lite konstigheter vid en snabb överblick.

    1. 199g protein, 134g fett och 45g kolh – förhållandet mellan fett och protein ska vara runt 3:1 eller 75%/25% (energi,f/p) för en ketogen diet, vilket innebär att proteinintaget är för högt. Vissa kan hamna i ketos med mer protein, men detta är standardrekommendationerna.

    2. Högrepsträning är, för de flesta, en förbannat dålig idé med begränsade glykogendepåer. Ditt träningsupplägg är dålig utformat.

    3. Du är 15 (?) år och kanske ska lämna experimenterandet åt framtiden, då du förmodligen känner din kropp bättre.

    #676750

    Förstår ni inte att han driver med er…hahahahahahahahah:frust:

    #676751
    Quote:
    Ja, antog att de inte skulle fungera. Men enligt studier jag läst på kolozzeum (postade av Grub) så stimulerar 8-12 reps bättre MPS än lågreps, och 3 set räcker tydligen. Men vad föreslår du, samma som du gör i DTD?

    3 x 4-6

    #676752
    AndreasP wrote:
    Förstår ni inte att han driver med er…hahahahahahahahah:frust:

    :ike:

    #676753

    Försök lägga på dig lite mer kg’n innan du försöker dig på en deff.
    74 kg på 182 cm låter klent, bry dig inte om du inte har en superduper form, nu under vintern kan man fläska på sig lite. ;)

    #676754
    Sami.A wrote:
    Försök lägga på dig lite mer kg’n innan du försöker dig på en deff.
    74 kg på 182 cm låter klent, bry dig inte om du inte har en superduper form, nu under vintern kan man fläska på sig lite. ;)

    +1

    Finns inget att deffa fram nu så varför göra en deff, 74kg på 182cm är inte mycket. Träna ett par 2-3år innan du börjar deffa.

    #676755

    var du inte bara 15?
    inget illa menat, men passa på att ät,drick och träna för att det är så himla gott och kul!
    när jag var 15 år älskade jag alla sporter! jag älskade allt i matväg, tänkte inte alls på vad jag åt. bara på att jag var så hungrig jämnt, ändå åt jag allt som jag kom över! mammas bullar,pizza,hamburgare,godis, chips mammas mat!man växer så det knakar!
    förbränningen står på topp!
    räkna och hålla på kommer du att få göra tillräckligt när du kryper över 30 och inte kan äta en hel plåt av mammas nybakade bullar samt skölja ner med en liter standard mjölk!;)

    lycka till!/tigress

    #676756

    De flesta här är ju ute efter att på antingen direkt eller indirekt göra sin kropp vackrare, och om en person nu tycker att han/hon blir vackrare av att gå ner lite i vikt (deff) så är det ju upp till den.
    Jag väger 82kg/182cm. Är jag också för smal för att deffa?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.