Min träningsplan! Kommentarer?

Home Forums Deff och fettminskning Min träningsplan! Kommentarer?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #66290
    #470017

    1,66 m, 63,8 kg och kvinna på 20 år. Det är jag i ett nötskal. Mitt mål nu är att minska 7 kg i fett och detta genom följande träningsformer, såhär ser en vecka ut:
    – Spinning 48 min/2 ggr per vecka
    – Abs 30 min + promenad 45 min 1 gång/vecka
    – Aerobics 48 min/1 gång i veckan.

    dvs. träning 4 ggr/vecka.

    Kosten är frukost: Havregrynsgröt, sylt, ett glas mjölk och vindruvor
    Lunch: Fettsnålt, mycket vitlök, kött (alltid), grönsaker och antingen ris eller pasta. På ett ungefär äter jag så!
    Mellanmål: 1 frukt och lite nötter
    Kvällsmat (alltid innan 18): En portion av samma som under lunchen.

    Jag kommer samtidigt att äta ett kosttillskott som ska hjälpa mig med fettförbränningen, detta heter Reduxin och håller i 30 dgr.

    Ska försöka stressa mindre och sova åtminstone 7h/natt.
    Vad tror ni om mina chanser? Något att tillägga?
    Jag har tidigare gjort såhär, dock festat lite mer med alkohol och ätit lite sämre, samtidigt som träningspassen inte riktigt har uppgått 4 pass/vecka.. utan lite mer lathet har rådit under sommaren. Men det var nog allt, kommentarer? :)

    #470018

    Det ska nog gå vägen. Om viljan är tillräckligt stark så borde du även klara det utan Reduxin, vilket jag rekommenderar att du skippar.

    Via en snabb sökning på nätet hittade jag detta:

    Quote:
    hej. jag har ätit reduxin i snart en månad, trodde verkligen inte att det skulle fungera men det gör det!! det har gjort under på mig, visst man får springa på toa 3-4 ggr om dagen för det rinner rakt igenom, men det kanske är det som lätt till att ja är lite lättare nu:D mätta min midja på 99 cm när ja började efter 2 veckor va ja nere på 75 cm:D o det blir bara bättre! vill verklgigen rekomendera det!!trots dyr frakt, det är värt det!!

    Jag tvekar faktiskt inte på att det funkar, men med lite disciplin och en välsammansatt kost går det att uppnå målen utan att spray-lacka toalettemaljen 3 ggr per dag.

    #470019

    Jag har minskat 18kg utan kosttilskott, och med BRA träning, och sund mat:)

    Mycket handlar om det sunda BONDFÖRNUFTET.. lycka till;)

    #470020
    heeema wrote:
    1,66 m, 63,8 kg och kvinna på 20 år. Det är jag i ett nötskal. Mitt mål nu är att minska 7 kg i fett och detta genom följande träningsformer, såhär ser en vecka ut:
    – Spinning 48 min/2 ggr per vecka
    – Abs 30 min + promenad 45 min 1 gång/vecka
    – Aerobics 48 min/1 gång i veckan.

    dvs. träning 4 ggr/vecka.

    Kosten är frukost: Havregrynsgröt, sylt, ett glas mjölk och vindruvor
    Lunch: Fettsnålt, mycket vitlök, kött (alltid), grönsaker och antingen ris eller pasta. På ett ungefär äter jag så!
    Mellanmål: 1 frukt och lite nötter
    Kvällsmat (alltid innan 18): En portion av samma som under lunchen.

    Jag kommer samtidigt att äta ett kosttillskott som ska hjälpa mig med fettförbränningen, detta heter Reduxin och håller i 30 dgr.

    Ska försöka stressa mindre och sova åtminstone 7h/natt.
    Vad tror ni om mina chanser? Något att tillägga?
    Jag har tidigare gjort såhär, dock festat lite mer med alkohol och ätit lite sämre, samtidigt som träningspassen inte riktigt har uppgått 4 pass/vecka.. utan lite mer lathet har rådit under sommaren. Men det var nog allt, kommentarer? :)

    Oh du skulle inte nämnt klockan 18.00 herr Vedder kommer bli förgrymmad på dig! :D

    #470021
    Flessa wrote:
    Det spelar ingen som helst roll ifall du äter sista måltiden klockan 18, är du inte hungrig då, så vafan är den klockan 20 istället om hungern slår till då. Den gyllene regeln är som alltid Kcal in – Kcal ut, och den slutar inte gälla bara för att klockan slår 18 som 95 % av svenska befolkningen verkar tro.

    Lägg på 3 timmars regeln så har du Sveriges befolkning i ett nöskal :emo-thumb

    #470022

    Den gyllene regeln:

    Ät eller drick inget du inte borde.

    #470023
    Flessa wrote:
    tyvärr är det väl så :D

    Men det är kanske så att Dexter och de gubbarna har ätigt konstant var tredje timme, utan att missa en enda måltid sedan födseln, och aldrig stoppat en smula av ett proteinpulver ens i muinnen efter klockan 18 ;)

    Lite knasigt dock ifall folk tror att man inte får äta efter klockan 18, men måste äta var tredje timme, hur fan går det då ifall man äter klockan 16 och lägger sig klockan 22? :D

    Måste motvilligt erkänna att när jag inte visste bättre så körde jag också på den ”regeln”. Jävulskt plågsamt att inte få äta på 6 timmar tills jag ska lägga mig, speciellt eftersom jag tränade efter jobbet och därmed inte ”fick” äta efter (tog en protteshake eller något).

    Nu såhär i efterhand kan man se tillbaks och garva åt det. Men då var det sjukt logiskt på något vis.

    Jag har kommit fram till att jag äter rätt ofta iaf, t.ex. frukost, kanske ett mellanmål innan lunch. och ett mellanmål mellan lunch träning och middag efter.

    Man kanske borde göra en tråd , om det inte finns, med alla Aftonbladet dieter som inte fungerar :D

    #470024
    Indec wrote:
    Man kanske borde göra en tråd , om det inte finns, med alla Aftonbladet dieter som inte fungerar :D

    Det finns ett antal trådar om myter.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.