mitt deff problem

Home Forums Deff och fettminskning mitt deff problem

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #78506
    #688979

    Jag har ett problem. Jag vaknar på morgonen, lagar lite havregrynsgrött, vilar i typ en timme så drar jag iväg till gymmet. Där springer jag på rullbandet i liksom en timme och går några minuter för att mina benmuskler inte ska vara spända så mycket. Sen så styrketränar jag, jag bygger upp triceps, biceps, och benmusklerna.
    Men problemet är att när jag kommer hem så överäter jag. Maten jag käkar brukar va som nudlar med kycklingfile och lite sallad. Men jag märker att jag inte går ner i vikt utan är på samma nivå hela tiden.
    Jag är runt 175cm lång och väger 85kg, alltså inte muskelkilos, utan äckliga fettlager. Kan någon schysst och smart ge mig tips på hur jag bör sköta min deffning? Jag är 14år dessutom!

    PS:Jag tar två till tre omega 3 kapslar varje dag.

    #688981

    ditt problem är du vill ge dej in på nått utan att läst på ordentligt innan. du behöver kunskap inom området först.. räcker inte bara att chansa. för lyckad viktminskning så ska du göra dej av med mer energi än vad du tar i dej. att du inte går ner i vikt beror helt enkelt att du ligger på en energibalans. därmed kan inte kroppen utnyttja ditt energiinlagring du lagt på dej. (fettet),

    #688983

    Ok. Är det också kanske så att jag får lite sömn?
    Jag ska försöka minska energipålägget.

    #688985
    Dabifo wrote:
    Ok. Är det också kanske så att jag får lite sömn?
    Jag ska försöka minska energipålägget.

    sluta gör dej till. skaffa dej lite hår på pungen först innan du ger dej in på en deff istället.
    typiskt små ungar som vill ha hela sitt liv placerat på ett silverfat.. google är en bra tjänst. försök använda dej utav den. du hittar massvis med material om just ämnet ”deffing” om inte annat så finns de ju massvis med trådar här på body också.

    #688987

    Hej du!
    Lägg deff,- och hårdtränings tankarna åt sidan, du är ju bara 14!!! Ät regelbundet och enl tallriksmodellen och träna inte för hårt och ta hjälp av nån som vet hur du ska träna.( om ditt inlägg är seriöst, verkar du inte så kunnig)
    Lycka till

    #688990

    Jag tycker att du bara ska äta som sagt enligt tallriksmodellen och träna/äta/vila bra så kommer musklerna bara man har tålamod. Och jag skulle vänta åtminstone 1-2 innan jag skulle deffa om jag var du. Är du förresten bara 14 år så är man som ett genetiskt freak, det går i stort sett att bränna fett och bygga muskler samtidigt. Även om du bestämt dej för att deffa nu så gäller det att stoppa mindre i pajhålet än vad kroppen gör av med. Alltså att väga maten och räkna kalorier brukar därför bli ett måste.

    #688992
    Razmeister899 wrote:
    Alltså att väga maten och räkna kalorier brukar därför bli ett måste.

    Bullshit..

    #688994

    Observera ”brukar” om man ska ha exakt koll på energi in/energi ut.

    #688996

    Hur ska jag ta reda på hur mycket min portionväger och hur mycket kalorier det är värt?
    Våg som man använder för och väga sig själv känner ju knappt av tallrikens tryck.

    #688998

    Det står innehållsförteckning på varje vara i affärn angivet per 100 gram. Mitt tips sen är att väga all mat när den är rå, sedan tillaga den och äta den så får man göra ett kostschema och träningsschema man följer. Det vill säga ditt dagliga energibehov vid vila, hur mycket extra kalorier du förbrukar vid din träning, och sen hur mycket du ska äta. Det brukar vara lämpligt att ligga på ett underskott av 500 kalorier för att förlora så lite muskelmassa som möjligt. Viktnedgången då borde bli ca 0,5 kilo i veckan.

    #689000

    Tallriksmodellen och dra ner omega 3 till en kapsel dem dagar du inte käkar fisk.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.