Nu JÄklars =)

Home Forums Deff och fettminskning Nu JÄklars =)

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #77385
    #655255

    Eftersom mitt jobb är krävande på alla sätt o vis, det är väldigt psykiskt ch fysiskt ansträngade så måste min deff vara upplagd veckovis.

    Min tanke är att få in lika mkt cardio som styrketräning.
    Men jag har tänkt att köra med lätta, medel och hårdaveckor med träningen.

    Lätta innebär c:a 3 träningspass per vecka och mycket promenader, medel är 4-5 träningspass och inte lika många promenader men sånt är ju svårt att planera. Och den hårda veckan innebär ett cardio och ett styrkepass per träningsdag och jag kommer kunna träna 5-6ggr i veckan.

    Styrkepassen kommer vara uppdelade på över och underkropp när jag har fler än 2 styrkepass i veckan. Annars kommer jag träna igenom hela kroppen ordentligt. Efter styrkan blir det 20-30min cardio på maskin.
    Cardiopassen kommer vara spinning, jogging, aerobic eller step. Jag vill gärna variera mig annars lessnar jag.
    Jag kommer även klämma in nåt yogapass i veckan.

    Jag kommer även träffa min PT 2-3ggr i månaden för uppföljningar och tips.

    Kosten då?
    Jo, jag har i grund o botten en bra kost så den är den jag oroar mig minst över. Ska bli lite hårdare med mina proteinshakar som jag gärna skippar (är vegetarian så jag tar några fler proteinshakar per dag).
    Och sen ska jag va hård med ätardagen för nu kan det bli 1/3 dels ätardag lite då och då..
    Sen MÅSTE jag dricka mer vatten för det är nåt jag suger ordentligt på.

    Så ja, jag ska försöka skriva regelbundet här och få massa fans som peppar mig och följer min förvandling =)

    #655256

    Ni kanske vill veta mina mål?

    Ja det är ju att få en tydlig muskelatur och gå ner i fett :) Helst skulle jag vilja se en minskning på 15 kg och det vill jag ha klarat i april, så det blir 5kg i månaden.

    Min vikt nu är c:a 70kg och sist vi kollade så hade jg runt 22 i fett%.
    Mitt midjemått är 73-74cm
    Höften är 95cm (detta ska jag ta tag i, no mercy here)
    Brösten 96cm

    #655258

    15kg låter mycket tycker jag, så fet är du ju inte. Hur lång är du?

    #655260

    165 cm. om jag ska va ärlig bryr jag mig ytterst lite om vågen. Men man vill ju gärna ha något att kämpa för.
    Men 15kg är väl en vision att kämpa för. Jag vill gärna tävla i fitness nämligen :)

    #655263

    Tack :)
    Jo deffa ska jag göra =) Träna mer.. jag vet, men jag skyller på att jag jobbat 150% i 3mån o helt tappat orken att träna lika mkt som jag gjorde vår och sommar. Men nu är jag peppad :D

    Inga bra defftips? 0:)

    #655265

    Mina tips är bara kör hårt!
    Du verkar vara bra medveten om vad du gör så det ser bra ut. Målet du har är mer än 1 kilo i veckan vilket jag tycker är för mycket med din kropp. Du har en helt normal kvinnokropp och jag tror att du kan bli besviken om du sätter upp ett sånt hårt mål!

    Men som du själv säger, strunta i att stirra dig blind på vågen och kör hårt!
    Lycka till!

    #655267

    tack så mycket :) det e ju mitt mål. det börjar imorn (som många andra har jag dille på att allt ska ske på måndagar).

    Det enda som talar mot mig är att jag har tendeser till att hetsäta i perioder men jag ska göra allt för att hålla en normal och regelbunden kost. så det blir lite extra utmaningar för mig.

    #655268

    lycka till! :D

    Jag tycker du va fin redan nu iof men…:):D

    #655270

    tack så mkt :D

    #655273

    Kör hårt! Tror det kommer gå kanon för dig. :emo-thumb

    / M

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.