Planera min ätardag efter 5 veckor deff!

Home Forums Deff och fettminskning Planera min ätardag efter 5 veckor deff!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #102036
    #1076946

    Hej på er!

    Har sedan den 8 april kört stenhårt med både träning och kost, räknar och väger allt jag äter och än så länge är jag nöjd över mina resultat. Började på 93,1 och vägde imorse 87,6.

    Ligger i snitt på följande intag och en vanlig dag ser ut på följande sätt:
    Kalorier:1940
    Fett: 84
    Kolhydrater: 50
    Protein: 240

    07:00 Frukost
    09:30 Mellanmål
    11:30 Lunch
    14:30 Mellanmål
    18:00 Middag
    21:00 Mellanmål

    Problemet jag upplever nu efter dessa veckor är att jag är extremt sugen på ”vanlig” mat, kyckling och laxen börjar bli riktigt tråkig och därför planerar jag att imorgon 18/5 köra en ätardag. Jag kommer dock inte äta några sötsaker som godis eller chips utan jag vill hålla mig till pasta, ris, potatis och kanske till och med en pizza.

    Det jag funderar lite över är dock hur jag skall lägga upp det och hur mycket kan man egentligen äta? Vad händer i kroppen när man gör något sånthär? Vad äter ni och hur mycket och hur delar ni upp det under dagen?

    Min PT så att hon under sina ätardagar håller kosten som under vanlig diet fast lägger till typ en gosak på kvällen! Jag har dock helt andra planer efter ha läst många andra trådar angående detta, jag vill ösa på med ris och pasta. Hade nästan tänkt unna mig en riktigt hotellfrukost!

    Jag vet att det finns många liknande trådar och jag har som sagt läst runt en del men jag vill ändå skapa en egen så jag kan diskutera ur eget perspektiv.

    #1076970

    Utav erfarenhet när jag har ”ätardag” så räcker det med ett extra mål för att lindra suget på annat! Brukar bli ett paket stekt bacon med grönsaker inlindat i en wrap! Skit också, nu blev man sugen på det också!:( Nej men kör på din ätar dag kommer att påverka dig precis som vilket annat kcal överskott som helst, du kommer gå upp i vikt varierande på hur mycket kcal överskott du ligger på. Om du äter onyttigt hämnar det återhämtningen men 1 dag på 5v är inte så farligt! ;) Testa dig framåt och om du inte är sugen på ”godsaker” efter ditt första mål kör på som en vanlig diet dag.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.