Promenad före och efter träning

Home Forums Deff och fettminskning Promenad före och efter träning

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #56712
    #281395

    Har varit midsommar nu och då har det legat dricker, godis och chips i alla hörn så man har väl proppat i sig ett och annat.

    Därför undrar jag ifall om jag promenerar i rask takt i en halv timme före och efter min träning förstör det för träningen och muskelbyggningen eller är det bara bra?

    Bra/dåliga saker med att göra det? Bör jag göra det separat från träningen?

    #281396

    gissar på att du bör få i dig snabba kolhydrater direkt efter träningen för att avbryta muskelnedbrytningen, men annars ska det inte va några problem vad jag vet:)

    #281397
    RikardJansson wrote:
    gissar på att du bör få i dig snabba kolhydrater direkt efter träningen för att avbryta muskelnedbrytningen, men annars ska det inte va några problem vad jag vet:)

    Du borde sluta gissa.

    #281398
    BlackRetroBox wrote:
    Har varit midsommar nu och då har det legat dricker, godis och chips i alla hörn så man har väl proppat i sig ett och annat.

    Därför undrar jag ifall om jag promenerar i rask takt i en halv timme före och efter min träning förstör det för träningen och muskelbyggningen eller är det bara bra?

    Bra/dåliga saker med att göra det? Bör jag göra det separat från träningen?

    Hårdare konditionsträning som löpning, intervallträning, simmning och snabb cykling mm. har en negativ inverkan på muskelbyggningen om den utförs i direkt anslutning till styrketräning och bör därför utföras på en separat dag. Promenader har inte den inverkan.

    #281399
    Clark wrote:
    Hårdare konditionsträning som löpning, intervallträning, simmning och snabb cykling mm. har en negativ inverkan på muskelbyggningen om den utförs i direkt anslutning till styrketräning och bör därför utföras på en separat dag.

    Det har det alltid. Givetvis ännu sämre att köra direkt inpå men de signaler som konditionsträning sänder är samma jämt.

    #281400

    Jag har gått hem från mitt gym (tar 20 minuter) varje dag sen jag började på det gymmet(för 3 år sedan) och har aldrig tänkt på att det skulle vara någon typ at träning? Allt du gör har dock någon sorts påverkan på din kropp men i det här fallet är det väldigt marginellt. Om du vill gå ner det du ”gått upp” under midsommaren borde du istället lägga in ett löp-pass i veckan ett tag.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.