pulverdiet(ketos)+styrketräning = bra?

Home Forums Deff och fettminskning pulverdiet(ketos)+styrketräning = bra?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #72015
    #570513

    Ät vanlig mat för guds skull!
    Om du ska leva på nutrilett och proteinshakes 1 månad kommer du bli trött, vara ständigt hungrig och tillslut bli galen.

    #570514

    Låter helt vansinnigt. Slänga ut massa onödiga pengar på pulver när du kan köpa 10kg kyckling och äta dig mätt istället. Seriöst. Med en kalorirestriktion med low calorie och mycket protein går du snabbt ner 13kg. Att du säger att du vet exakt hur du ska gå ner 0.5kg i veckan och sen skriver denna post betyder bara att du läst deff guiden men har noll koll på hur det funkar praktiskt.

    Har du inte självdisciplinen kommer det inte gå med pulver heller, snarare ännu svårare att lyckas på sånt skit.

    #570515

    Jag vet en som nästintill bara dietade på pulver inför Sm och lite andra mästerskap på 80- talet. Han gick ner ca 15 kilo på 5-6 veckor och kom i så pass bra form att han vann. Men han var rätt galen och envis. Jag tror det krävs att man är mycket disciplinerad vilket du säger du inte är. Sen ska vi inte prata om att det är inte så hälsosamt.

    #570516
    J.v.K wrote:
    nej, kört samma innan.
    vill mest bolla lite tankar och så

    Du kan uppnå samma viktnedgång om du äter bra mat och håller koll på kalorierna, då kommer du må mycket bättre än om du lever på pulver. Finns egentligen inte någon anledning att bara leva på pulver, om du inte gillar att plåga dig själv förstås.

    #570517
    J.v.K wrote:
    skulle aldrig göra det om det gjorde mig direkt ont.
    sist jag körde en 3 veckors period gick det hur bra som helst och jag var pigg, kunde träna med samma intensitet och vad inte sur/grinig för fem öre.

    Skulle det inte kännas bättre att kunna äta mat av och till istället?
    Tvivlar på att man skulle kunna köra det utan vidare under en längre period men om det absolut funkar för dig och du vill välja bort vanlig mat så får du väl köra på, jag skulle aldrig i livet gjort det däremot. Gillar mat alldeles för mycket :P

    #570518

    De flesta här förespråkar fast föda, så även jag.
    Men vill du dieta på pulver så är det upp till dig.
    Lycka till!

    #570519

    Helt värdelöst upplägg!

    Nutrilett är rent ut sagt en skitprodukt, baserad på billig soya skummjölk & fruktsocker. Blir inte mye ketos av det upplägget.
    Läs på och sök lite så hittar du snabbt ett hundra gånger bättre upplägg som kanske kan ge dig ett vettigt resultat!

    #570520

    Jag har provat i två veckor med diet pro advanced från gymgrossen, men ser till att äta minst 1 riktig hälsosam måltid per dag där jag kör på talriksmodellen, fast äter mer grönsaker än vanligt. Har inte känt av någon trötthet, är snarare piggare än vad jag brukar vara, men hungrig är jag ganska ofta fast de kan man ju leva med.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.