Home › Forums › Deff och fettminskning › Råd och hjälp.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 februari, 2012 at 02:40 #51023
Anonym anvandare
Member3 februari, 2012 at 02:40 #122700Anonym anvandare
MemberHejsan!
Jag vill gå ner så mycket jag kan till sommaren, och vill göra det så bra jag kan. Jag har tränat i ett år ungefär och jag väger 89kg och är 186 cm lång.
Med min lilla kunskap jag har om kost och träning så har jag iaf kommit fram till ett schema som passar mig. Kollat upp mitt BMR på flera olika ställen, och får någonstans ifrån 2900-3300, beroende på hur noggranna testerna är.
Har valt att äta 2000 kcal om dagen, utspridda på 7 måltider. Sammanlagt 200g kolhydrater, 200g protein och runt 40-45g fett.
Tränar dessutom styrka 3 gånger i veckan och lågintensiv konditionsträning 5 gånger i veckan utspridda på två 20 minuters pass. (Har det lättare på så vis)Jag har hållit det här schemat sen nyår (efter ett långt grisande under jul), och jag skiftar väldigt mycket i vikt. I början gick jag såklart ner mycket, men nu börjar jag gå upp igen.
Då det finns mycket mer begåvade människor på det här forumet än mig, så ber jag helt enkelt om eran åsikt.
Äter jag för mycket kolhydrater? För lite fett och protein?
Är det normalt att skifta i vikt? Hur ser det ut helt generellt?Jag behöver alla råd jag kan få, och jag ber om ursäkt att det vart så långt. Men jag ville få med så mycket jag kunde.
Mvh Albin.
Ps. Kan dessutom skriva med exakt hur jag äter. När, var, hur osv. Ifall det behövs. Ville dock inte att inlägget skulle bli längre än vad det reda var.
3 februari, 2012 at 02:49 #122701Anonym anvandare
MemberVill bara tillägga att jag väger 89kg med 20%+ kroppsfett.
För att vara 18 år så är jag väl ganska vältränad, men jag har väldigt mycket fett jag vill bli av med.
Ifall det gör någon skillnad när det kommer till min förbränning.5 februari, 2012 at 01:21 #122702Anonym anvandare
MemberNågon?
5 februari, 2012 at 06:27 #122703Anonym anvandare
MemberDet här svaret är litegran standard på forumet:
Läs guiden först, där finns det mesta du behöver veta. Återkom därefter med frågor.
[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]
Lycka till!
5 februari, 2012 at 17:49 #122704Anonym anvandare
MemberJag har redan läst den där tråden, och den hjälpte mig inte speciellt mycket tyvärr
6 februari, 2012 at 08:26 #122705Anonym anvandare
MemberAlbutt wrote:Har valt att äta 2000 kcal om dagen, utspridda på 7 måltider.Varför 7 måltider? Helt OK om det funkar för dig men du bör veta att det inte är sämre med färre än så.
Albutt wrote:Äter jag för mycket kolhydrater? För lite fett och protein?Så länge du inte överstiger din kalorigräns kan du inte äta ”för mycket” kolhydrater. Min personliga åsikt är att proteinet bör vara minst 2.5-3g/kg kroppsvikt, vilket i ditt fall skulle innebära en ökning från 200g till ungefär 222,5g – 267g protein. För att få plats med detta får du antingen dra ner på kolhydraterna eller fettet. I och med att fettet redan är ganska lågt hade jag valt att offra lite kolhydrater till fördel för mer protein.
Albutt wrote:Är det normalt att skifta i vikt? Hur ser det ut helt generellt?Ja. För att få så korrekta siffror som möjligt, väg dig ofta. Gärna varje dag.
6 februari, 2012 at 15:41 #122706Anonym anvandare
MemberTack så mycket för svar! Uppskattar det väldigt mycket. Då ska jag sänka lite på kolhydraterna och höja proteinet och se ifall det hjälper!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.