ska gå på diet i morgon

Home Forums Deff och fettminskning ska gå på diet i morgon

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #101699
    #1075930

    Tjena tänkte gå på en diet i morgon och undrar om jag ska fortsätta att dricka protin till skott kör med way 80

    #1075937

    Beror på hur mycket du tränar, du måste göra dig av med mer kalorier än vad du får i dig ifall du bara vill gå ner i vikt och inte är så intresserad av att bygga muskler.
    Mitt tips är att skita i protein pulvret och hålla koll på vad du stoppar i dig ifall du är ute efter viktförminskning! :up:

    #1075944

    tränar 4 dagar i veckan

    #1075947

    Jag skulle rekommendera appen Shape Up där du lägger in vad du äter så ser du hur mycket protein, kolhydrater samt fett du får idag. Även hur många kalorier du äter.
    Detta har hjälpt mig för att få ett hum om hur mycket respektive livsmedel innehåller.
    Har fått många wake up calls på vissa produkter som jag slutat med under diet men äter annars.

    Sedan är det bra att köpa en matvåg vilket jag gjorde då det är extremt svårt att uppskatta viketn på maten.
    Finns bra och billig matvåg på Rusta för under 150:-.

    Jag har kört diet sedan årsskiftet och har nu tappat 11 kg och har 2 kvar innan uppbyggnad börjar igen.

    #1075952

    Som sagt, skippa pulvret :)

    #1075953

    Jag kör faktiskt en vassleprotein drink direkt efter träning för att få i mig något fort samt en proteindrink med Kasein på kvällen för längre mättnad.

    Dock står 80-90% beroende på dag av vanlig föda och under diet är det enklare att nå målen med vanlig föda.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.