Ska jag fortsätta som jag gör?

Home Forums Deff och fettminskning Ska jag fortsätta som jag gör?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #102863
    #1078352

    Tjena!

    Jag har precis kommit in i min 7 månad av träning och har nog aldrig varit i bättre form än jag är just nu. I samband med att jag började träna så har jag inte käkat någon som helst godis eller läsk, inte ens en enda droppe alkohol. Jag käkar nyttigt och ligger någonstans runt 1500-1700 kcal om dagen och har gjort detta under hela perioden. Min dröm är att ha magrutor och det är liksom den stora motivationen. I början såg jag stora förändringar men nu dem senaste 2 månaderna har det inte hänt något på min mage överhuvudtaget. Jag tränar 5 gånger i veckan och ökar i vikterna hela tiden.
    Några tips på vad jag kan göra för att minska fett %?

    Jag är 190 lång och väger 74,5kg.
    Tack på förhand :)

    #1078357

    Det sista fettet runt magen är mycket svårt att bli av med. Det är ju där och på lår etc som mest fett sitter och det är där det försvinner sist. Det går inte att bestämma vart fett ska försvinna.

    Det går visserligen att öka i vikter samtidigt som fett förbränns men det är ingen självklarhet. Kräver stenhård träning och relativt liten muskelmassa, alltså nybörjarstadiet.
    Går du alltså upp mycket i vikter på gymmet kan man misstänka att du inte längre ligger på ett minus i KCAL per dag och då är det inte konstigt att fettet på magen ändå inte försvinner.

    Men tycker inte du ska låsa dig för mycket på det. Fortsätt träna så får du hela tiden större muskler och blir då inte lika besviken som om du skulle ”shredda” bort allt fett redan nu när du antagligen inte har allt än. Det är dessutom mycket jobbigare att träna när man har låg fettprocent då fettet fungerar som smörja i kroppen och gör det mesta mer behagligt.

    Men måste du verkligen få fram magmusklerna så se till att äta mindre och inget fusk. Alla har dem där under fettet men det kan ta onödigt mycket energi och motivation för att få fram dem. Det är dock en härlig motivationbooster när du väl har dem till att träna hårdare.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.