snabb viktminskning

Home Forums Deff och fettminskning snabb viktminskning

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #55987
    #245104

    Ja, jag vet att man inte ska intensivbanta, men nu är det kris. För många kilon upp på för kort tid. Jag väger 65kg till mina ynka 160 cm, och är inte nämnvärt vältränad, men tränar regelbundet.

    Tänkte mig ett lågt kcal/låg gi på någe vis..
    Hur ser detta ut?

    Frukost: Kvarg med funlight
    Lunch: Måltidsersättningsshake (ca 100kcal)
    Middag: kött/fisk med sallad
    Kvällsmål: Måltidsersättnigsshake

    Under två veckor ungefär.. Får man något resultat tror ni? Borde jag ändra på något? Eller kommer jag bara må skit, haha. Träningen under denna period får väl bli lågintensiv iallafall.

    #245105
    J.v.K wrote:
    hur stor är middagsportionen?

    Jag tänker mig ungefär en laxfile/köttkotlett och cirka 150-200g grönsaker.

    kan tillägga att jag tänkte mig 250g kvarg till frulle.

    #245106

    Vad är ”lågintensivt” i sammanhanget? Oavsett vilket så är det mycket dumt att inte styrketräna. Styrketräningen är den enda träning jag tycker du ska ge dig på ärligt talat. Promenera kanske 40 minuter i hyfsad takt eller så och kör korta helkroppspass.

    Men att inte styrketräna är att göra förutsättningarna ännu sämre.

    #245107

    du kommer rasa på de men frågan är bara om du fixar att hålla vikten efter då du äter mer sen så kommer du gå upp en del igen. bättre å låta de ta lite tid med bättre kost å hårdare träning istället. 65 kg på 160 cm är då inte mycke tycker jag.

    Mvh

    #245108
    Eddie Vedder wrote:
    Vad är ”lågintensivt” i sammanhanget? Oavsett vilket så är det mycket dumt att inte styrketräna. Styrketräningen är den enda träning jag tycker du ska ge dig på ärligt talat. Promenera kanske 40 minuter i hyfsad takt eller så och kör korta helkroppspass.

    Men att inte styrketräna är att göra förutsättningarna ännu sämre.

    Helt ärligt trodde jag att det var bättre att inte styrketräna, och istället gå/jogga under dieter. Men jag antar att jag ska sluta vara rädd för att jag bara ska bryta ner musklerna (ännu mer än jag ändå kommer göra).

    Tack för råden =) Imorgon kör jag, men eventuellt lägger jag till ett mindre mål.

    #245109
    Liljah wrote:
    Helt ärligt trodde jag att det var bättre att inte styrketräna, och istället gå/jogga under dieter. Men jag antar att jag ska sluta vara rädd för att jag bara ska bryta ner musklerna (ännu mer än jag ändå kommer göra).

    Tack för råden =) Imorgon kör jag, men eventuellt lägger jag till ett mindre mål.

    dom flesta verkar tro att dom kommer tappa mer av cardio. Men jag håller med dragon_skull. Följ den mannens råd.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.