Sommaren 2009 Tips/råd/hjälp

Home Forums Deff och fettminskning Sommaren 2009 Tips/råd/hjälp

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #66741
    #471686

    Tjena! är ny här på sidan och har inte kollat efter liknande trådar så jag skriver en egen helt enkelt!

    Det är såhär att jag skulle vilja få fram rutorna som jag döljer under mitt fett.

    Tränar 2 ggr i veckan: Kampsport (Thaiboxning)
    Tte och går 2ggr i veckan minst 1 timme.
    Äter animal pump för prestationsökande och proteinpulver efter träningen.

    är 182 cm lång
    väger 70 kg

    Nu till frågan!
    Hur ska jag gå tillväga med kost osv för att det ska ge snabbt resultat? behöver jag träna mer och springa mer kanske? langa några tips eller kanske ett program för hur min kost ska se ut för en vecka!

    #471687

    På någon vecka blir det nog tufft men har du läst deff guiden här på body ? riktigt bra faktiskt, jag tappade själv 4 kg på 3 veckor med den så den är absolut att rekomendera : )

    #471688

    Tack för tipset! ska kika på det, nja en vecka tänkte jag inte men mest ”kosten” hur den ser ut för en veckan, annars har jag hela tiden till sommaren på mig att få figur :) det är då jag ska ta fram det ;)

    #471689

    Det kan inte vara särskillt mycket fett på kroppen då du inte väger så mycket, så att börja deffa nu känns väldigt tidigt. 65kg (efter deff) på 182cm är väldigt lite, dock innom normalvikt.

    Men till frågan, att börja jogga istället för att gå ska nog räcka för att börja gå neråt i vikt, då du inte värkar äta för mycket (förmodar jag efter vikten) så ska du kunna gå ner i vikt med ganska små ändringar. Äta mindre är ju alltid ett förslag men då du tränar Thai så kan jag tänka mig att du har ganska okej kondition och då är det ett lätt alternativ att öka tempot lite. Du har ju ett bra tag på dig så testa dig fram, jogga i 2 veckor och se om de går neråt, om inte minska maten eller jogga en dag till =))

    0,5 – 1 kg / vecka är ju en okej riktlinje så 10 veckor bör det ta om du ska sattsa på det förstnämnda. =) Deffad och klar i början av Februari kanske är det du söker men då får du akta allt gotta heeeela vägen till sommaren ;)

    #471690

    Varför springer du inte istället för att gå? Det skulle ge mer och är roligare.

    #471691

    Julian Ska ha tack! jag ska börja jogga mer, men är det det bästa sättet att få fram synliga muskler? tips på bra muskelbyggande inom kosttillskott?

    #471692

    Ja, för det första så borde du styrketräna..

    #471693

    Enkelt.
    Motion – Springa, cykla, cardio, gå innan frukost, promenader under dagen
    Sluta med godis och annat socker, småätande fungerar inte.
    Skit i en ätardag, oftast för de som har hållt på med dieter länge kan hålla sig till en dag.
    Dra ner på kolhydraterna, jag brukar inte bry mig så mycket om fettet, utan äter ofta mer fett, dvs omega3 tabbar vid deff. Proteinintaget har jag väldigt högt under deff. Troligtvis
    20-30% högre än vid bulk.
    Det du just nu behöver veta, eftersom jag inte fick någon mer information hänvisar jag dig till defftråden. En alldeles grymt skriven tråd.
    Sen att du skall deffa när du väger 70 kilo på 182 cm?
    Du kan ju knappast ha speciellt mycket fett.
    Gör inte som alla andra bara, magträningen skall inte ske mer än 1-2 gånger i veckan. Då ska den belastas. Skit i att ligga och köra 500 situps, lägg på en 10a på magen och kör på en nedåtlutande bänk. Klarar du 50-60 här med en 10 kör på en valfri tyngre vikt, så dina repsantal ligger runt 15-20.

    Du har ett BMI på 21, snabbt uträknat. Så har du inte hiskelikt mycket muskler så ligger du i normalskaran skulle jag vilja säga.

    #471694
    Jonrahman wrote:
    Julian Ska ha tack! jag ska börja jogga mer, men är det det bästa sättet att få fram synliga muskler? tips på bra muskelbyggande inom kosttillskott?

    För att framhäva magmuskulaturen så spelar storleken på musklerna inte lika stor roll som att ha en låg fettprocent. Du behöver inte ens vara ”vältränad” för att lyckas framhäva magmusklerna. Dock att bygga muskler samtidigt som du ska deffa kan bli ett problem, går ju säkert men att försöka kommer nog vara slöseri med tid. För att få synliga muskler så är det endast mindre fett på kroppen du vill ha och självklart fortsätta träna =)

    Kosttillskott för att BYGGA muskler finns det ju hur mycket som helst,
    Gainers och Proteinpulver, Googla eller kika på ”Kosttillskott” fliken i forumet, men igentligen bara MAT räcker. Äta och träna som ett djur så kommer musklerna.

    Men frågan var att framhäva magen till sommaren då är det bara att äta lagom, och röra på sig ordentligt så du sakta går ner i vikt :)

    #471695

    Tack för svaren allihopa! det uppskattas, tänkte gå upp några kilo innan jag deffar:)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.