Sovmorgon måste jag äta lika mkt ändå?

Home Forums Deff och fettminskning Sovmorgon måste jag äta lika mkt ändå?

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #78241
    #678277

    Sov länge idag och steg upp kring 12. Då har jag ju redan missat frukost och mellanmål 1. Måste jag äta i kapp så jag kommer upp i mitt dagliga kcal nivå eller bara kanske äta hälften av det jag borde ha ätit den tid jag sov??

    Är inne i deff period och kcal underskottet blir ju större än väntat eftersom jag missade de målen men samtidigt sov jag ju och brände nog inte lika mkt heller.

    #678278

    Varför märklig? Hör inte till vanligheten att jag sover så länge men fick chansen och då kan jag sova hur länge som helst.

    Men tycker det är nog svårt att få i sig tillräckligt mkt mat som det är nu när jag styr upp kosten och skippat allt vad osunda grejer är. Om jag då ska ta igen ca 700kcal innebär det ju typ en lunch till under dagen. Får inte i mig hur mkt som helst och känns ju lite galet att trycka i sig 700kcal kl 21.00 på kvällen.

    #678279

    Har du tänkt lägga dig lika tidigt som igår?

    För i såna fall är ju knappast energimängden så jättestor skillnad, sömn är ju ingen energislukare om man säger så.:D Har du tänkt vara vaken lika många timmar, d.v.s. till sent inatt så har du ju många timmar på dig att komma ikapp.

    Att äta under nattetid är inte ”optimalt” men definitivt inte något du tar skada av.

    Men har du inte tänkt vara vaken lika många timmar räcker det ju med lite mer mat eftersom du ända sov när du missade dom första målen.

    #678280
    Pikehunter wrote:
    Varför märklig? Hör inte till vanligheten att jag sover så länge men fick chansen och då kan jag sova hur länge som helst.

    Men tycker det är nog svårt att få i sig tillräckligt mkt mat som det är nu när jag styr upp kosten och skippat allt vad osunda grejer är. Om jag då ska ta igen ca 700kcal innebär det ju typ en lunch till under dagen. Får inte i mig hur mkt som helst och känns ju lite galet att trycka i sig 700kcal kl 21.00 på kvällen.

    Hehe..upptäckte att jag beräknat på kokt ris ej okokt. Gjorde ju lite skillnad. Men iofs bara till det bättre eftersom jag legat på för stort underskott och nu blev det mer nära mitt mål.

    #678281
    Eddie Vedder wrote:
    Att äta under nattetid är inte ”optimalt” men definitivt inte något du tar skada av.

    Lite OT men det finns faktiskt långtidsstudier på nattätande som definitivt visar att nattätande är skadligt för din hälsa.

    #678282
    Allan wrote:
    Lite OT men det finns faktiskt långtidsstudier på nattätande som definitivt visar att nattätande är skadligt för din hälsa.

    På vilket sätt då? Upp med källor!

    #678283

    eftersom du deffar är det väl bara bra att du sov länge? Vid sömn ställer väl kroppen in sig att ta det mesta av energin från fett det är iaf vad jag hört av några byggare här på forumet. När jag sover länge kompenserar jag aldrig med missad frukost och lunch, tappar ju mer vikt utan och viktminskningen + muskelbehållningen/byggningen har fungerat riktigt bra. Ökat styrkan(med kreatin) samtidigt som jag gått från 102.1kg till 98.9kg på 3veckor genom att i princip sova länge på dagarna ;p

    #678284
    Allan wrote:
    Lite OT men det finns faktiskt långtidsstudier på nattätande som definitivt visar att nattätande är skadligt för din hälsa.

    Jo det vet jag, dom studierna görs ofta på t.ex. nattarbetare, ofta kvinnor inom sjukvården. D.v.s. personer där nattätandet sker ofta och regelbundet i år efter år.

    Vad jag menade var att det här var en engångsföreteelse, så trots att det i sig inte är optimalt som sagt så kommer det ju inte göra någon skada. Precis som en rejäl fylla då och då inte gör någon skada, eller en rejäl godispåse.

    Kung Bruno wrote:
    Länka till någon av dessa långtidsstudier?
    Sami.A wrote:
    På vilket sätt då? Upp med källor!

    Söker ni efter studier på nattarbete finns massor. Allan har helt rätt.

    #678285

    Tre exempel på studier om NES (Night eating syndrome):

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=16332142&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVAbstractPlus]

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=11331430&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVAbstractPlus]

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?Db=pubmed&Cmd=ShowDetailView&TermToSearch=15601974&ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_RVAbstractPlus]

    #678286
    Eddie Vedder wrote:
    Jo det vet jag, dom studierna görs ofta på t.ex. nattarbetare, ofta kvinnor inom sjukvården. D.v.s. personer där nattätandet sker ofta och regelbundet i år efter år.

    Ok:emo-thumb Då missförstod Jag på rätt sätt. Man får vara noggrann med formuleringarna på detta forumet;)

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.