Starkt behov av kostråd för udda rutiner

Home Forums Deff och fettminskning Starkt behov av kostråd för udda rutiner

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #51928
    #126325

    Hej!

    Skulle starkt uppskatta om någon kunnig skulle kunna ge mig lite tips och råd..

    Först om mig och mina förutsättningar:
    Är en kille på 25 år som gått upp otroligt mkt de senaste 5 åren.
    Va väldigt aktiv med upp till 14 pass i veckan (Fotboll, Löpning, Gym osv) hela mitt liv fram till jag blev 19 då ett ryggproblem tvingade mig att sluta.. Har upptäckt att somliga crosstrainers ändå funkar bekymmerfritt och de allra flesta övningar på gymmet går att utföra så är det jag kommer satsa på nu..
    Jag är 190cm lång och väger nu hela 130kg men är väldigt grov och har en hel del muskler kvar sen förr och jag skulle tippa att allt fett är borta vid 95-100kg ungefär och det är också där jag vill hamna igen.. Jag har alltid ätit och tränat blint efter schema som gjorts till mig och har därför inte fått någon riktig egen kunskap om det..

    Nu till min situation:
    Jag jobbar natt mellan ca 21.00-07.00 och sen på dagarna, ca 3 dagar i veckan just nu, så pluggar jag på skola mellan 14.00/14.30-17.30/18.00..
    Så på övrig tid ska jag hinna sova, laga mat, äta och träna och plugga hemma..

    När är lämpligast att lägga måltiderna och träningen?
    Vad ska man äta vid de olika tillfällena?

    Minns när jag åt efter schema för 6 år sen att det var mycket fullkornsris med kyckling/kesella.. Funkar detta och ska man äta på normala ”dagstider”?
    Hade varit bra nämligen då det minimerar tid i köket som är tid jag inte riktigt har.
    Även lite nyfiken på vad folk rekommenderar i form av vitaminer och omega3 tillskott osv..

    Alla åsikter uppskattas :)
    Tack på förhand
    /Elias

    #126326

    För att gå ner i vikt måste du göra av med mer energi än du stoppar i dig. Reglera kosten är alltså #1. Sedan rekommenderas det att du styrketränar och äter hyfsat mycket protein (2g protein per kilogram kroppsvikt eller mer är ett bra riktmärke) för att bevara de muskler du har.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.