Synliga blodådror/blodkärl…

Home Forums Deff och fettminskning Synliga blodådror/blodkärl…

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #54171
    #136308

    Har en liten fundering om synliga blodådror/blodkärl….

    Jag har fått en del synliga blodådror på biceps, underarmarnas översida och även magens nedre del (dom har blivit tjockare och framträder mer). Dessutom tycker jag att ”hela kartan” med blodkärl är väldigt synligt, på såväl armar som ben (hela kroppen eg.). Ser faktiskt inte så fräscht ut med alla dessa blåa trådar och ådror…:

    Har precis deffat inför badsäsongen :) och jag antar att detta beror på att jag tappat rejält med underhudsfett?? Dom större ådrorna är väl OK med att hela blodkärlsnätet syns, t.o.m. på låren, är väl inte fullt lika roligt….någon som har erfarenhet av detta? Antar att det rättar till sig om jag lägger på mig mera fett?

    (Jag är en ganska ”liten” kvinna som håller på med både konditionsträning och styrketräning, så några riktiga ”muskelmaskar” är det ju inte….)

    #136309

    Ja, det blir så när man har lite fett på kroppen. Precis som du säger så kan du inte göra så mycket mer än att lägga på dig några kilo om du vill få bort det. I övrigt så kommer kärlen fram mer då du är varm och när du ätit (framförallt kolhydrater), du kanske även bör undvika koffein och ta för guds skull inte glycerol:)

    #136310

    tack för svaret:) Då var det som jag befarade då…
    har märkt att blodådrorna ploppar fram rejält efter lördagsmumsandet, och nu vet jag varför….

    Frågan är bara om man ska välja att se ut som Frankensteins brud eller som en ”knubbsäl”:

    #136311

    Varför inte något mellanting

    #136312
    Flessa wrote:
    Antingen ska man vara stor som ett hus och köra på grisbulk som fan, eller så ska man vara snorhård..

    Nej de flesta vill ha båda. Hur vanligt är det att man vill vara stor och bulkfet hellre än stor och snorhård?

    Jag vill påstå att alla som tränar byggning ur estetisk synpunkt föredrar det senare. Du verkar ju inte direkt ha en avslappnad syn på din egen kropp heller så kasta inte sten i glashus.

    #136313

    Ja älskar när ådrorna syns extra mycket :D

    #136314
    dinomog wrote:
    ja älskar när ådrorna syns extra mycket :d

    1 +

    #136315

    Lite solbränna borde väl göra nytta för att ta bort det ”blåa”.

    #136316
    Jompa wrote:
    Ja om det är snyggt med vaskulära damer eller inte är ju tycke och smak precis som allt annat. .

    Hmm, ja det är ju en högst subjektiv uppfattning vad som är attraktivt….men någon kramgo tjej med mjuka, runda former är man ju inte direkt när man tränar mkt och har låg kroppsfettprocent:

    Jag ligger på ca 8 % nu, och trivs bra med det (förutom allt det blåa då, förstås). Tror dock att jag ligger hyffsat lågt naturligt…skulle jag börja närma mig 20 % skulle jag nog känna mig ganska fet. Tipset att sola ska dock testas!

    #136317

    Jag har också en massa blåa ådror på benen, magen och ovanför brösten, blir mer synliga när det är mindre fett och jag har tränat mer

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.