Tjej under motstridig deff :)

Home Forums Deff och fettminskning Tjej under motstridig deff :)

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #105475
    #1081769

    Hej alla glada! :D

    Jag behöver hjälp av proffsen nu :up: Jag är en 20-årig tjej som har tränat styrketräning i några år nu och har sedan 1:a maj legat på ett kaloriunderskott för att få fram definitioner, magen är ett högt prioriteringsområde.

    Problemet är att jag nu slutat att tappa fett, dvs. deffen står stilla. Jag skulle antingen behöva sänka kaloriintaget ytterligare ELLER öka träningen. MEN, jag anser själv att jag redan ligger på ett för tok lågt kcal underskott. Äter ca 1500 kcal per dag (och är 178 cm lång! samt tränar varje dag i princip med 1 h pw varje morgon innan frukost och sedan 1-2 h styrketräning eftermiddagarna). Bör tilläggas att jag är stark och uthållig men har relativt lite muskelmassa.

    Matschemat ser ut såhär:

    Frukost: 1 dl havregrynsgröt med 0,5 dl äggvita, 100g mandelmjölk, 30g jordnötssmör, blåbär samt 3 kokta äggvitor. Omega 3.
    Mellanmål: Whey 100 och ett äpple.
    Lunch: 150-170g Kyckling/tonfisk med 1 dl kokt fullkornsris.
    Mellanmål: 250 g kvarg med funlight och bär.
    Middag: 200g Lax/torsk med grönsaker.
    Kvällsmål: 250-400g kvarg med bär och nötter. Omega 3.

    Tränar styrka i princip varje dag, lägger in 1 vilodag när jag känner att jag behöver. Två av dagarna är endast HIT-pass på 20 min. (Pw varje morgon på tom mage). Vet att det ser ut som att jag skyndar men reser bort den 12e Juli. Såååå… :)

    Alla tips och synpunkter uppskattas! Gör jag något fel?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.