Träningsschema under deffning?

Home Forums Deff och fettminskning Träningsschema under deffning?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #65022
    #452683

    Hej,

    Funderar på att köra lite kardio nu till våren, främst för att se hur min kroppar reagerar på diverse saker så jag kan samla erfarenhet inför framtida deff-perioder. Har läst den klistrade deff-guiden samt ”Kardio suger” av Joakim Bartoll. Det som är oklart för mig är hur man lägger upp sitt träningsschema.

    Utifrån vad jag läst så ska man placera löpning och annan konditionsövning så långt ifrån styrketräningen som möjligt. Är det smartaste då att lägga in kardion de dagar man inte är på gymmet? Detta minskar ju drastiskt antalet vilodagar och borde vara speciellt påfrestande för benen.

    Är det inte isåfall smartare att köra till exempel ett pass på gymmet för att sedan gå hem och äta samt vila en stund och sen dra ut och köra t ex intervallträning? Hur brukar ni lägga upp era träningsscheman?

    #452684

    Låg volym, ultrahög intensitet.

    #452685

    Jag menar mer hur man lägger in kardion i sitt träningsschema. Om man till exempel kör helkroppspass 3 ggr/vecka är det bästa då att springa de dagar man inte gymmar? Eller att springa samma dag som man gymmar för att på så sätt få fler vilodagar?

    #452686

    Kan vara tufft att springa direkt efter helkroppspass. Kör på vilodagarna.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.