Uppbyggnad, hur står ni ut?

Home Forums Deff och fettminskning Uppbyggnad, hur står ni ut?

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #73886
    #585713

    Hej!

    Går just nu på uppbyggnadsdiet och jag tycker att det är så jobbigt att gå upp i vikt. (fett alltså) Nej, det är inte allvarligt typ ätstörning men det känns jobbigt när kläderna börjar strama åt. Vill lägga på mig muskler och sedan köra en diet.

    Ni tjejer, hur mycket ligger ni på i kcalmängd och hur länge brukar ni köra uppbyggnad? Jag ligger på ca 2500-2700 kcal/dag men tycker att viktuppgången den senaste veckorna har skenat iväg lite. Tränar styrka 5 ggr i veckan och korta intensiva cardiopass à ca 30-40 min 3 ggr i veckan.

    Vore kul att utbyta lite idéer!

    #585714

    Tycker du att du ökar lite för snabbt i vikt så kan du ju dra ner lite på överätningen. Lägg dig på en nivå där du trivs och du känner att du ökar både i styrka och i vikt. Öka i vikt i den takt du tycker passar dig och du mår bra av. Livet blir ju lättare om man trivs med sig själv och man behöver ju inte äta sig ”fet” för att öka i muskler. Lite hull får man räkna med men det är ju bara mysigt!

    #585715

    Överät endast de dagar du tränar, men försök att lägga så mycket som möjligt av energiintaget efter träning.

    #585716

    Jag har för mig att jag läst någonstans attca 500kcal räcker om dagen om man bulkar, 500kcal vad säger ni? Det blir ju inte sååå mkt mer mat på 500kcal

    #585717
    nutz wrote:
    Överät endast de dagar du tränar, men försök att lägga så mycket som möjligt av energiintaget efter träning.

    +1.

    #585718
    Daria wrote:
    Jag har för mig att jag läst någonstans attca 500kcal räcker om dagen om man bulkar, 500kcal vad säger ni? Det blir ju inte sååå mkt mer mat på 500kcal

    500kcal är väl snarare vad som anses lämpligt som underskott om man vill ner i vikt.

    En bulktakt på ett halvt kilo i veckan känns definitivt onödigt snabb tycker jag. Då lär man bli fet rätt snabbt om inte undervikt är utgångsläget. Så att överäta 500kcal per dag är enligt mig för mycket.

    #585719
    Eddie Vedder wrote:
    500kcal är väl snarare vad som anses lämpligt som underskott om man vill ner i vikt.

    En bulktakt på ett halvt kilo i veckan känns definitivt onödigt snabb tycker jag. Då lär man bli fet rätt snabbt om inte undervikt är utgångsläget. Så att överäta 500kcal per dag är enligt mig för mycket.

    Jag är böjd att hålla med även här. Dessutom brukar man ju rekommendera att man efter avslutad diet tar en period på underhållsintag, just för att saker och ting ska kunna stabilisera sig efter den långa perioden på underskott.

    Personligen skulle jag nog rekommendera någon sorts cykliskt upplägg om målet är att öka kroppsvikten med kvalitativ massa.

    #585720

    Under min uppbyggnad tänker jag inte alls på kcal utan det viktigaste för mig är att få i mit tillräckligt (förkalrar min form :() men det har hänt väldigt mycket formmässigt rent muskulärt genom att äta på och inte tänka alltför mycket på vikten. Skulle säkert kunna tippa på att jag låg på ca 3000 ibland. Jag hade enormt jobbigt när jag valde att gå från 57-63 i vikt men det gav mig sååååå mycket och det är jag glad för!!

    Tuvstarr wrote:
    Hej!

    Går just nu på uppbyggnadsdiet och jag tycker att det är så jobbigt att gå upp i vikt. (fett alltså) Nej, det är inte allvarligt typ ätstörning men det känns jobbigt när kläderna börjar strama åt. Vill lägga på mig muskler och sedan köra en diet.

    Ni tjejer, hur mycket ligger ni på i kcalmängd och hur länge brukar ni köra uppbyggnad? Jag ligger på ca 2500-2700 kcal/dag men tycker att viktuppgången den senaste veckorna har skenat iväg lite. Tränar styrka 5 ggr i veckan och korta intensiva cardiopass à ca 30-40 min 3 ggr i veckan.

    Vore kul att utbyta lite idéer!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.