Vad/vem ska man tro på?

Home Forums Deff och fettminskning Vad/vem ska man tro på?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #56835
    #281889

    Jag behöver råd…ska genomgå en deff är min tanke…men så är det det här med fett….hur mkt fett ska jag få i mig? Vissa säger att man inte ska äta mer fett än det man får i sig via maten(inte så mkt då man äter fettsnål mat), vissa säger att man behöver 1g/kg kroppsvikt? Vad ska man tänka på? Passar olika olika människor?

    Jag är tjej, 164 cm och runt 61-62kg…ganska muskulös men vill ju som sagt bli av med lite underhudsfett MEN ändå vara rädd om mina muskler..

    Vad är lagom mängd kalorier? Fördelning Kol/prot/fett? 2-3 g prot/kg kroppsvikt och under 100g kolisar per dag? Fettet sen då?

    Jag gymmar 3-4 ggr i veckan, går morgon och kvällspromenader med vovven och sen springer jag 3-4 ggr i veckan(4-5 mil i veckan).

    Kan ngn ge mig tips!

    #281890
    Flessa wrote:
    Sluta räkna kalorier och nutrienter och gå efter spegeln och reglera efter hur resultaten ter sig efter dina förväntningar.

    Lolzor.

    TS: [http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]

    #281891
    Kreh wrote:
    Lolzor.

    TS: [http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881]

    Flessa sa den absolut enklaste och bästa metoden för de allra flesta.

    #281892
    Flessa wrote:
    Sluta räkna kalorier och nutrienter och gå efter spegeln och reglera efter hur resultaten ter sig efter dina förväntningar.

    Ett totalt intetsägande svar som inte ger ett dugg av värde. Du kunde ju i alla fall ha gett svar på de punkter han själv föreslagit?

    molle1981: Dina 2-3 gram protein/kg kroppsvikt låter klokt. Även 100 gram kolhydrater om du känner för det. Men vore jag du skulle jag definitivt skära ner på löpningen om du nu inte tävlar eller så.

    4-5 mil per vecka under en deff lär kunna slita en del. Käkar du typ 2600 kcal varenda dag tror jag, trots en ganska låg vikt, att så mycket träning kan innebära viktnedgång. Särskilt om du inte är helt inaktiv i vardagslivet för övrigt.

    Följer du mitt råd och minskar lite på löpningen så bör du även skära ner lite på intaget såklart.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.