Val av övningar vid deff (konditon) frekvens ? Frågor till den kunnige.

Home Forums Deff och fettminskning Val av övningar vid deff (konditon) frekvens ? Frågor till den kunnige.

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #52428
    #128636

    Tja. Nu kör jag långa högintensiva promenader i maxlutning (grad 15 på friskis = 15 grader?) + Intervallträning. Promenerar i ca 150 meter och springer 80-90% kraft i ca 80-100 meter och osv, i ca 20 min.

    Problemet är att jag inte har så bra kondis och blir sjukt trött av intervallerna vilket gör att jag inte känner mig trött i efterhand utan bara för stunden. Det känns som att mina powerwalks ger bättre resultat?

    Jag går 40-50 min 3-4 ggr veckan och tränar styrke 75-80 min 4-5 ggr veckan. Ska jag toa ner på konditionsträningen för att inte tappa mer muskler? Ska jag inte skala ner på intervallträningen?

    Någon sa att powerwalks i lutning bara bränner/ ger effekt på benen ? Men det kan ju knappast stämma eftersom man inte kan punktförbränna fett?

    Spotta ut alla tips nu tack ni :)

    #128637

    Mitt tips är att träna så mycket konditionsträning du tycker är lagom. Kom ihåg att det inte är ett måste för att gå ner i vikt.

    Om konditionsträningen tar för mycket energi och du inte orkar prestera lika bra på gymmet så är det ju direkt negativt.

    För att inte glömma de signaler som konditionsträningen skapar som verkar hämmande på muskeluppbyggnaden

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.