Vem bygger mest/lättast ??

Home Forums Deff och fettminskning Vem bygger mest/lättast ??

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #52339
    #128274

    Kan börja med att säga såhär – Ska ni hoppa på mig så sluta läs redan nu och det sista ni gör, kommentera ! Bra tack !8)

    Man kan inte bygga när man ligger på kcal-underskott – Sant. Förutom om man är nybörjare ? Dock mktmkt svårt ändå. Plus proteinintaget måste hållas på minst 2-3g protein/kg man väger – Sant.

    Men… Vilken av dessa personer bygger lättast ??
    1. En person som ligger lite underskott, men ligger på runt 3g protein/kg. Kör högt på protein, lägre på kolhydrater och/eller fett.
    2. En person som ligger på överskott, dock missar det viktiga proteinet. 1-2g protein/kg. Äter snabbmat, godis osv. Därför den får i sig mkt kcal men dålig kcal.
    Vem bygger mest och lättast ??:what:

    Ligger man på MINST 3g protein/kg oavsett under/överskott av kcal så tycker jag man borde kunna bygga ändå ?? Såklart inte lika bra som annars, men ??:what:

    #128275

    2. Han bygger dock samtidigt mer fett. 2 gram protein per kilo kroppsvikt är dessutom ett väldigt högt intag, högre än vad det finns bevis för behövs för maximal muskeltillväxt, så 2 ”missar inte det viktiga proteinet” på något sätt.

    #128276
    King Grub wrote:
    2. Han bygger dock samtidigt mer fett. 2 gram protein per kilo kroppsvikt är dessutom ett väldigt högt intag, högre än vad det finns bevis för behövs för maximal muskeltillväxt, så 2 ”missar inte det viktiga proteinet” på något sätt.

    Jag tänkte mer på om han nästan låg på för lågt protein. Vad som nu är för lågt ?? Skulle 1g/kg vara för lågt? Så du tror att 2 bygger mest? Men samtidigt så måste du 2 deffa mkt mer än vad 1 behöver göra, så då har ju 1 mer byggnadstid…

    #128277
    SmokingHot wrote:
    Jag tänkte mer på om han nästan låg på för lågt protein. Vad som nu är för lågt ?? Skulle 1g/kg vara för lågt? Så du tror att 2 bygger mest? Men samtidigt så måste du 2 deffa mkt mer än vad 1 behöver göra, så då har ju 1 mer byggnadstid…

    Det var väll inte nämnt i ditt inlägg att de skulle blir deffade och snygga? Frågan var väll bara för vem som skulle bygga mest muskelmassa?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.