Vikten står still

Home Forums Deff och fettminskning Vikten står still

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #71624
    #564830

    Tjena, har nu deffat i ca 3 månader och ligger på 87 kg. När jag började deffen så vägde jag 93 kg, kan nämna att jag är 190 cm. Allt gick bra i början och jag gick ner i vikt men sen så började jag inse att det inte hände mycket mer när jag vägde mig.

    Jag sänkte intaget ännu mer för att nämna bara min frukost i början av deffen var: 2 stekta ägg med mörktfiber bröd och en port fiberhavregrynsgröt plus protein shake. NU är det bara en shake och en portion gröt. minskat maten över lag nu mot innan och det känns för hungern kommer snabbare. Nu det senaste har jag dessutom lagt in morgon promenade på ca 30-40 min varje dag.
    Väger maten hela tiden och jag har legat på enstaka 1700-1800 kcal om dagen. Skrämmande..

    sedan så tränar jag gym 4 ggr/v och fotboll 5 ggr/v så jag får ju min förbränningsträning på fotbollen. Så nu måste jag fan ha hjälp här hur jag ska kunna ta mig vidare. Känns jävligt hopplöst nu när man stått o sparkat på samma ställe 1 månad.

    #564831

    Gissningsvis tränar du för mycket i förhållande till hur lite du äter, vilket (av olika anledningar) gör att du drar på dig vätska.

    Känner du dig svullen? Hur ser kroppsmåtten ut?

    #564832

    neej jag känner mig inte svullen.

    #564833
    Flessa wrote:
    om jag får gissa på något så är det för att du äter för tok aldeless för lite för den oerhörda träningsmängd du utsätter din kropp för, vilket medför att din ämnesomsättning sakta men säkert tappar av och kroppen ställer in sig på svält.

    Nej, det där är trams. Ligger man på ett underskott så går man ner i vikt. Punkt.

    Däremot kan fettnedgång maskeras av att kroppen binder vätska, pga inflammationer i kroppen – vilket ofta är vanligt vid ett relativt stort underskott+mycket träning. Detta är något ffa tjejer ofta brukar drabbas av.

    #564834

    okey, men vad hade NI gjort i min sits ?

    #564835

    haha jo visst om man har som mål att vara klar med deffen till sista april. inte kul och deffa i 6 månader liksom.:P

    #564836

    Det finns inget annat sätt än att dra ner ytterliggare på kalorierna och/eller öka aktiviteterna.
    Kanske byta ut något gympass mot en timmes rask prommenad och sänka kalori intaget med säg 200 kcal?
    Står du still nu så bör du ju gå ner i vikt om du gör så.
    Men det verkar ju som om du inte bör öka din tränings mängd mer iaf så jag hade minskat på kalori intaget ytterliggare.

    Väg dig en dag i veckan på tom mage på morgonen,går du inte ner vecka efter vecka så ligger du ju inte på underskott och då finns det inte så mycket annat att göra än att se till att man hamnar på underskott.

    #564837
    Flessa wrote:
    om jag får gissa på något så är det för att du äter för tok aldeless för lite för den oerhörda träningsmängd du utsätter din kropp för, vilket medför att din ämnesomsättning sakta men säkert tappar av och kroppen ställer in sig på svält.
    Flessa wrote:
    slutat tänka så mycket, bara träna, käka och må bra vafan! :)

    Varför påstår du en sån sak för att sedan skriva ”sluta tänka så mycket”? Först ett påhitt som kan få vilken nybörjare som helst att bli sjukt förvirrad sedan uppmaning att inte fundera för mycket. Pedagogiskt.

    On topic: Viktnedgången är inte helt linjär edinio och perioder av stagnation inträffar alltid.

    En viss nedreglering av ämnesomsättningen inträder oftast även om den inte är så extrem som Flessa påstår. Väldigt vanligt är feluppskattningar av intaget och minskad spontanaktivitet.

    Jag antar att du vägrar gå med på det här men jag tror ändå inte du uppskattar ditt energiintag helt korrekt. Mindre spontanaktivitet innebär mindre total förbrukning, mindre ork kan dessutom innebära att du faktiskt inte förbrukar lika mycket energi när du tränar.

    Jag skrev om spontanaktivitet, NEAT, för ett tag sen:

    [http://traningslara.se/blogg/begreppet-neat-och-varierande-energibehov/]

    #564838
    Flessa wrote:
    får väl ursäkta mig inför forumets okrönte kung igen. :)

    Förstår inte varför du envisas med att svara sådär sjukt löjligt hela tiden. Vet inte om du försöker leka martyr eller vad det är med dig. Du skriver ett skitinlägg, du får mothugg, du ger ett martyrsvar. Samma sak varje gång.

    varför kan du inte bara försöka stärka strunpratet du skriver istället för att tjuta sådär när du får mothugg?

    #564839

    Är på samma stadie i min diet. De första 6 kilona gick väldigt lätt. Nu står jag helt still trots optimalt intag, trodde jag. Trodde jag hade stenkoll men sedan så dubbelcheckade jag lite och låg på ca 400kcal mer än vad jag hade räknat med. Sen så kom jag på att jag inte har jobbat så mycket vilket innebär att jag inte fått så mycket vardagsmotion så det Eddie skriver är nog väldigt sant.

    Dubbelkolla intaget:)

    #564840

    okey , tack Eddie fick mig en ny tankeställare. ska sänka det lite till då så får vi se tills nästa fredag.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.