Viktminskning 9 Augusti-31 December 2010!

Home Forums Deff och fettminskning Viktminskning 9 Augusti-31 December 2010!

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #56065
    #247611

    Hej!

    Jag fann forumet via google search så här är jag, underbart! Jag har lovat mig själv att komma iform under 2010 då jag har i princip prioriterat allt och alla framför mig själv. Jag vill återgå till min gamla form men vill göra det på ett hälsosamt sätt dvs. ingen jojobantning, svältkurer eller drycker..Även om jag gillar att se snabba resultat så har jag denna gång bestämt mig för att låta allt ha sin gång utan att stressa upp mig för mycket. Jag har en ny crosstrainer som jag tänkte använda mig av. Mitt gymkort(som jag inte drog tillräckligt nytta av) har gått ut så det får vara utan styrketräning. Promenader och crosstrainingspass är det som gäller för mig så hur många gånger i vecka föreslår ni att jag ska träna? Vilka tider?

    Även om träningen är det som jag brukar i regel ha mest problem med har jag kommit fram till att det är maten som är bovet i mitt fall då jag har otroligt lätt för att gå upp i vikt. För att illustrera det kan det hända att jag under en och samma dag går upp 1 kg! Jag väger mig på morgonen och på kvällen är jag 1 kg tyngre, helt sanslöst! Jag äter inte mycket så jag förstår inte varför jag lägger på mig snabbt och mycket.

    Det enda som kommer funka för mig är att slaviskt följa ett schema men eftersom jag har noll koll på vilken kost som är mest effektivt låter jag det vara upp till er(om ni har tid/ork/lust att hjälpa mig så att säga :D).

    Kan tilläggas att jag väger för mycket för mina 168 cm men jag är fast besluten i att nå mitt mål innan det nya året. Hoppas ni kommer att göra mig sällskap på denna resa…självdisciplin + smärta är väl trots allt formeln till framgång?

    #247612

    ”För att illustrera det kan det hända att jag under en och samma dag går upp 1 kg! Jag väger mig på morgonen och på kvällen är jag 1 kg tyngre, helt sanslöst!”

    Det är ju inte fett du lägger på dig, det är magsäcksinnehåll och vatten.

    #247613

    Med lite diciplin och styrketräning kommer du komma långt…försök ex. med periodisk fasta och låt bli kolhydrater.

    Försök hålla dina måltider till 2 eller 3/dag. Inga mellanmål. Minska alkoholintaget.

    Räkna lite lätt på hur mkt kalorier du käkar varje dag och minska helt enkelt det lite lagom

    Tryck i dig ngn whey drink varje dag för att få i dig protein, dels bra för musklerna och sedan mättar den bra också.

    För att slippa minska för mkt på maten kan det vara (inte nödvändigt dock, men man mår bra av det) en bra ide att konditionsträna eller iaf gå långpromenader.

    #247614

    Tack för svaren!

    Jag vill hålla mig till vanlig mat och vatten som dryck. Jag tror det kommer gå en lång väg om jag bara härdar ut.

    #247615
    Flessa wrote:
    Det där är absolut inget måste och att en vassledring skulle mätta är jag väldigt tveksam om, snarare stimulerar det hungern om man har problem med den. Ät bra mat, PF är verkligen inget måste.

    Klart det inte är ett måste…och personligen tycker jag vassledrinken mättar ganska bra mellan mina mål, dessutom skadar inte extra proteinet på ngt sätt alls…finns liksom inga direkta nackdelar med att ta en proteindrink då och då (så länge man inte överkonsumerar).

    #247616

    Kör på, jag sitter i samma båt. Men tänker lägga upp det på ett år. Började första augusti och skall köra till första augusti 2011. Sedan får vi se vart det tar vägen efter det.

    #247617
    Flessa wrote:
    Först säger du ”ta inga mellanmål”. Direkt därefter nämner du att han ska hinka 4 drinkar vassle mellan målen. What´s your point egentligen?

    Och nej, någon proteindrink & EAA/BCAA anser jag inte onödigt, utan några utav de mest befogade tillskotten. Blandprotein såsom Dietfuel skulle jag nog dock rekommendera som mellanmål isåfall. Vassle/EAA/BCAA runt träning.

    Jag (hoppas jag inte är den enda) gör skillnad på mellanmål och kosttillskott som kan föra träningsresultat framåt i en possitiv riktning…
    förstår inte riktigt hur du tänker med din kritik. Hoppas att alla andra förstår vad jag menade med mellanmål då iaf.

    Och som jag skrev upplever jag (kan vara den enda, enligt dig är jag kanske det) att vassledrink mellan målen mättar en del under en relativt strikt diet, förrutom att vara bra för kroppen också.

    #247618
    Nykropp wrote:
    Kör på, jag sitter i samma båt. Men tänker lägga upp det på ett år. Började första augusti och skall köra till första augusti 2011. Sedan får vi se vart det tar vägen efter det.

    Låter som en bra plan. Lycka till!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.