43 år och sugen på en fit kropp…verklighet eller dröm?

Home Forums Fitness 43 år och sugen på en fit kropp…verklighet eller dröm?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #106013
    #1082363

    Tanken är att jag ska förändra min kropp till det bättre, en kropp där musklerna faktiskt syns och inte bara känns. Tränar idag 5-6 gånger i veckan men behöver lite råd angående träningen och även kosten. Finns det någon här som är villig att dela med sig av lite tips så att jag kan komma dit jag vill?

    #1082365

    Vad har du för frågor?

    // mvh

    #1082366

    Hur många repetitioner av varje övning samt set, och hur jag ska äta för bästa resultat

    #1082367

    Står inte hur länge du tränat 5-6 dagar i veckan fast antar du förbi nybörjarstadiet.

    Oavsett är 5-8 reps och 3 set per övning en bra start. Välj 2-4 övningar per muskelgrupp. Fler övningar desto större muskelgruppen är.

    Om du är helt färsk på det här med träning rekomenderar jag Max-Ot´s träningsprinciper. Finns en rejäl pdf att googla fram. Bortse ifrån tillskottsråden i den guiden så har du en bra kunskapsbas att utvecklas på. Fria vikter, basövningar, återhämtningscykler var 8onde vecka.

    Din ålder är inget problem, ge det hela 1 år och du kommer garanterat få resultat. För bättre resultat bör du läsa på mer separat om kosten. Dom flesta frågor finns det svar på här på forumet redan.

    // mvh

    #1082370

    Tack för svar

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.