Athletic fitness 2010

Home Forums Fitness Athletic fitness 2010

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #551824

    När går SM athletic fitness 2010 någon som vet jag vill vara med då :D

    #71108
    #551825

    coolt, jag skulle vilja debutera i BF nybörjartävling 2010. Måste bygga på mig lite muskler först;)

    #551826

    Ingen som vet något datum:what:

    #551827
    crille81 wrote:
    Ingen som vet något datum:what:

    Troligtvis September 2010 (om man tittar på hur det varit senaste åren).
    Men något datum brukar vad jag vet inte fastställas såhär långt i förväg…

    #551828

    Finns det några andra af tävlingar under året som man kan ställa upp i?

    #551829
    crille81 wrote:
    Finns det några andra af tävlingar under året som man kan ställa upp i?

    Decembercupen är en nybörjar tävling i AF.
    På SM måste du ha tävlat tidigare, men på DC får alla vara med. Kan ju vara ett alternativ.

    #551830

    Tror inte att man måste ha tävlat tidigare om man ska ställa upp på SM i AF. Har för mig att det bara gäller BB?

    #551831
    Sewén wrote:
    Tror inte att man måste ha tävlat tidigare om man ska ställa upp på SM i AF. Har för mig att det bara gäller BB?

    Det mesta tyder på att det blir ändring till nästa år. Ingen tävling tidigare=inget SM.

    #551832

    ok så i Dec går det en nybörjar tävling. Ingår alla moment då?

    #551833
    crille81 wrote:
    ok så i Dec går det en nybörjar tävling. Ingår alla moment då?

    Ja, bortsett från att det är rodd en minut i stället för hinderbana. Övriga moment och bedömning är som på SM.

    #551834

    då kanske man ska ställa upp då

    #551835

    hur mycket krävs det? Dömer de bort många dips, Chins?

    #551836
    crille81 wrote:
    hur mycket krävs det? Dömer de bort många dips, Chins?

    Det beror helt på din teknik… Dina chins/dips måste vara strikta enligt tävlingsreglerna. Är de inte det kan du räkna med att de blir bortdömda.

    Från tidigare tävlings-PM (någon domare får gärna komplettera ifall detta har ändrats på något sätt):

    Chins: Max sträck i bottenläget. Hakan över räcket i toppläget. Inget gung eller sprattel tillåtet. Rörelsen ska vara med armbågarna utåt och inte framåt (som tidigare). Tempot får inte vara högre än att domarna tydligt kan se vändningarna och att kroppen hålls i korrekt läge. En vila à tre sekunder under omgången, som får läggas när som helst.

    Dips: Armbågen minst i höjd med axeln i bottenläget. Fullt sträck i armbågen i toppläget. Inget gung eller sprattel tillåtet. Kroppen får inte luta för mycket framåt, utan ska vara i det närmaste upprätt. Tempot får inte vara högre än att domarna tydligt kan se vändningarna och att kroppen hålls i korrekt läge. En vila à tre sekunder under omgången, som får läggas när som helst.

    #551837

    Också lite sugen nu efter att jag ställt upp i FitnessFive..-
    Riktigt kul att tävla!!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.