Behöver träningsprogram! Någon som är sugen på att hjälpa mig?

Home Forums Fitness Behöver träningsprogram! Någon som är sugen på att hjälpa mig?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #100585
    #1073086

    a

    #1073111

    Hej!

    Det finns inget optimalt schema för framgång. Jag tycker din princip är väldigt bra. Du har i första hand kunskap om vilken övning som tränar vilken muskelgrupp, det är bra. Det är aldrig fel på varierande träning, det kan till och med vara nyttigt för dina leder, och du löper mindre risk för att tröttna. 4-5 övningar á 3-4 sets & 5-6 reps fungerar bra för mig.

    Vi människor fungerar väldigt olika, både i kroppen och sinnet. Något som fungerar för mig behöver inte fungera för dig. Jag tycker ditt muskelgruppsschema är bra utformat, och det är bra att du har koll på vilken övning som ger vad. Känn dig fram på gymmet. Du vet under dagen vilken muskelgrupp du skall träna, browsa då runt bland olika övningar. Hitta favoritövningar som du tycker är speciellt sköna och roliga att utforma och gör dem varje pass för den specifika muskelgrupp, resten av övningarna tycker jag du ska variera.

    #1073241

    Jag tycker inte du borde skippa benpasset pga. att du kör intervaller då det inte är samma typ av träning, du kan hamna efter med benen och jag tycker symetri är snyggast.

    Antal set och reps beror på dina mål, för att satsa på volym så är 8-12reps optimalt, vid styrka säger man 1-6reps, för kombinerat styrka och volym 6-8reps.

    Ang. schemat du lagt upp så tycker jag att du inte borde köra bröst efter triceps då du använder triceps när du tränar bröst, du använder även främre axlar när du kör bröst. Samma sak med rygg/biceps. Noterade att du inte skrivit med traps och vader men du kanske räknar in dom i axlar och ben, men annars borde du lägga in dom iaf.

    Det bästa hade varit om du hade planerat vilka dagar du tränar och inte då det är lättare att anpassa schemat så du får minst 48h vila på muskelgruppen. Här är en link som har ett antal bra 4dagars-scheman http://www.cutandjacked.com/articles/47

    Ett tips är att inte glömma uppvärmningen då den är viktigare än du tror!

    Mvh Vincent

    #1073352
    Vincent94 wrote:
    Jag tycker inte du borde skippa benpasset pga. att du kör intervaller då det inte är samma typ av träning, du kan hamna efter med benen och jag tycker symetri är snyggast.

    Antal set och reps beror på dina mål, för att satsa på volym så är 8-12reps optimalt, vid styrka säger man 1-6reps, för kombinerat styrka och volym 6-8reps.

    Ang. schemat du lagt upp så tycker jag att du inte borde köra bröst efter triceps då du använder triceps när du tränar bröst, du använder även främre axlar när du kör bröst. Samma sak med rygg/biceps. Noterade att du inte skrivit med traps och vader men du kanske räknar in dom i axlar och ben, men annars borde du lägga in dom iaf.

    Det bästa hade varit om du hade planerat vilka dagar du tränar och inte då det är lättare att anpassa schemat så du får minst 48h vila på muskelgruppen. Här är en link som har ett antal bra 4dagars-scheman http://www.cutandjacked.com/articles/47

    Ett tips är att inte glömma uppvärmningen då den är viktigare än du tror!

    Mvh Vincent

    Tack så jättemycket för ditt svar. Är inne och kollar på sidan du länkade till just nu och kommer nog köra ett av de scheman som fanns där. Grymt! :D Tänkte även på det du sa om att jag borde träna ben också och jag håller med dig om att det kanske är det bästa ändå. Vader har jag inte tränat hittills, vet inte varför men känns inte som det behövs… Får väl se om de halkar efter i framtiden och börja köra det också då ;)

    Mvh Louise

    #1073451

    Vader tycker jag att jag får en hel del från löpning men visst de behöver också tyngre belastning för att växa.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.