IFBB World Championships in Athletic Fitness

Home Forums Fitness IFBB World Championships in Athletic Fitness

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #51418
    #124355

    De flesta vet säkert redan om det. Vm i Athletic fitness kommer att gå på nästa års Arnold Classic Europe:up:

    [http://www.ifbb.com/newsletter/detail.php?id=9959&date=2011-12-01&language=english&prov=index]

    #124356

    Kan någon från SKKF kommentera om hur det ser ut med tävlingsmöjligheterna? Är det ok för vem som helst att åka? Kommer man vara tvungen att kört en tävling i Sverige samma år?

    Är sjukt sugen att köra!

    #124357
    Azklund wrote:
    Kan någon från SKKF kommentera om hur det ser ut med tävlingsmöjligheterna? Är det ok för vem som helst att åka? Kommer man vara tvungen att kört en tävling i Sverige samma år?

    Är sjukt sugen att köra!

    Frågan är vidarebefordrad till förbundet. Som jag förstår är ambitionen att ”satsa på att skicka fullt lag dit” gällande just Athletic Fitness. Vad det nu innebär. Så många som tillåts av arrangören per klass antar jag.

    Jag hittar inget om hur många atleter som tillåts från ett land per klass i förra årets dokument från Arnold Classic Europe-arrangören, men det finns säkert stipulerat i IFBB-reglerna.

    #124358
    Magnus Branzén wrote:
    Frågan är vidarebefordrad till förbundet. Som jag förstår är ambitionen att ”satsa på att skicka fullt lag dit” gällande just Athletic Fitness. Vad det nu innebär. Så många som tillåts av arrangören per klass antar jag.

    Jag hittar inget om hur många atleter som tillåts från ett land per klass i förra årets dokument från Arnold Classic Europe-arrangören, men det finns säkert stipulerat i IFBB-reglerna.

    Kanon, Tack för hälpen Magnus!

    #124359
    Azklund wrote:
    Kan någon från SKKF kommentera om hur det ser ut med tävlingsmöjligheterna? Är det ok för vem som helst att åka? Kommer man vara tvungen att kört en tävling i Sverige samma år?

    Är sjukt sugen att köra!

    Svaret var att:

    Quote:
    SM i Athletic Fitness kommer att arrangeras i augusti och utgöra kval till VM.

    På SKKF:s sida under ”Regelverk” finns en manual för hur man går tillväga för att få representera Sverige:
    [http://www.skkf.org/documents/8/3/Articles/19/1/manual_f_r_t_vlande_vid_internationellt_m_sterskap.pdf]

    Eftersom inbjudan inte ännu utgått, vet vi ej om det blir två längdklasser eller en öppen.
    Men vi kommer att skicka så många som vi får bara att de håller en bra klass.
    Förhoppningsvis minst 2-3 killar och lika många tjejer.

    #124360

    Tack för svaret!

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.