Tävlingar 2010??

Home Forums Fitness Tävlingar 2010??

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #71060
    #551134

    Hej!

    Jeg söker tävlingar i 2010 i Sverige, hoppas ni kan hjælpe:)

    /Line

    #551135

    Sweden Grand Prix går på våren.

    Svenska mästerskapen i athletic fitness vanligtvis i början av september.
    Svenska mästerskapen i bodybuilding/bodyfitness/classic bodybuilding vanligtvis i början av oktober.

    Decembercupen i slutet av november.
    Luciapokalen i början av december.

    Det är dessa tävlingar som finns.

    #551136
    Jorgen wrote:
    Sweden Grand Prix går på våren.

    Svenska mästerskapen i athletic fitness vanligtvis i början av september.
    Svenska mästerskapen i bodybuilding/bodyfitness/classic bodybuilding vanligtvis i början av oktober.

    Decembercupen i slutet av november.
    Luciapokalen i början av december.

    Det är dessa tävlingar som finns.

    Mange tack Jorgen, vhad med alstrømstrofen (mener jag den hetter)

    #551137
    LineW wrote:
    Mange tack Jorgen, vhad med alstrømstrofen (mener jag den hetter)

    Den finns naturligtvis också. Jag tog bara med dom tävlingar som är sanktionerade av SKKF.

    Alströmertrofén och M.A.P. Camp Pokal finns också. Det finns mer att läsa om dessa tävlingarna här på forumet.

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=35510 Alströmertrofén]

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=37389 M.A.P. Camp Pokal]

    #551138
    Flessa wrote:
    Skulle vilja höra mig för i denna tråden vilka aktuella nybörjartävlingar i AF det kommer att finnas nästa år? Är väldigt sugen på att prova nämligen. :)

    Decembercupen. That´s it.

    #551139
    Flessa wrote:
    no more, no less alltså?

    Så är det.

    #551140

    Mange tack for dine svar Jorgen. Må man tävle i det svenske grand prix om man inte har tävlet før?

    Beklager mit dansk/svenske;)

    #551141
    LineW wrote:
    Mange tack for dine svar Jorgen. Må man tävle i det svenske grand prix om man inte har tävlet før?

    Beklager mit dansk/svenske;)

    Ja, på Sweden Grand Prix får man tävla som nybörjare.

    Jag bor i skåne så jag förstår båda. :)

    #551142
    Flessa wrote:
    Okej, tack så mycket!

    Då blir det till att satsa på Decembercupen 2010 då. Känns som ett ganska rimligt mål, har ju lite mer än ett år på mig då.

    Tack igen! :)

    Bara att köra hårt. :up:

    #551143

    Angående luciapokalen…

    Frågan på engelska .. Who is eligible to compete? I mean I once asked and I got an answer that you must be swedish OR have SWE residence to be able to compete. BUT… I talked with one norwegian, and he said he will be doing LP this year. I said its not possible. He said ou yes it is and showed me that some norwegians have been competing. So what is correct information? Tried to check [www.luciapokalen.nu] but did not find anything there.

    #551144
    Flessa wrote:
    I will!

    Bra det. :up:

    #551145
    Anne wrote:
    Angående luciapokalen…

    Frågan på engelska .. Who is eligible to compete? I mean I once asked and I got an answer that you must be swedish OR have SWE residence to be able to compete. BUT… I talked with one norwegian, and he said he will be doing LP this year. I said its not possible. He said ou yes it is and showed me that some norwegians have been competing. So what is correct information? Tried to check [www.luciapokalen.nu] but did not find anything there.

    De norrmän/andra med utländsk nationalitet som tävlat bör endast ha varit de som uppfyllt Luciapokalens krav. Exempel från förra årets inbjudan (det dokument som ställer upp reglerna) till Luciapokalen Bodybuilding: [http://www.luciapokalen.nu/luciapokalen/bodybuilding/inbjudan/]

    Quote:
    För utländska medborgare gäller att man förutom inflyttningsåret varit mantalsskriven i Sverige minst ett år, och att man under denna tid ej deltagit vid annat lands nationella mästerskap eller tävlat för annan organisation än IFBB.

    Jag känner till utländska medborgare som nekats delta på Luciapokalen då de varit manttalsskrivna någon månad för kort…

    #551146

    Det finns ett antal nordbor i både Sverige, Norge, Danmark och Finland som ”bor i fel land”, så att säga.

    Jag känner till flera tävlande som vi trott varit svenskar, men som visat sig ha norskt, danskt eller finskt medborgarskap.

    Jag har själv en gammal kompis som visade sig vara norsk medborgare utan att jag visste om det, trots flera års bekantskap. Heter man något i stil med Pia Nilsson och bor i Ytterböle så finns ju ingen direkt misstanke om att det rör sig om en finsk medborgare?

    Regeln är solklar och det kanske var något som liknar ovanstående som de utlänningar som tävlat på LP menade?

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.