Vill ha finlemmade muskler!

Home Forums Fitness Vill ha finlemmade muskler!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #677472

    Det är otroligt att man efter 5 års seriös träning börjar inse att man tränat helt fel! Tunga vikter och få reps. Går på ett gym där jag oftast är ensam eller där det bara är stora grabbar.Inga tjejer på gymmet!!! Blir därför hemmablind. Har kollat runt hur tjejer tränar här på sajten ,men de lyfter också väldigt tungt!
    Jag har blivit enormt biffig över axlar och ben.Visst jag har x-form men det är alldeles för stor X-form för min smak! Har tydligen sådana gener (min bror är ett muskelpaket på 105 kilo,189 cm lång) att bli biffig.Har även hört av mina arbetskamrater (två stora grabbar) att jag ser ”biffig ” ut.
    Jag är 170 cm lång och borde kunna få finlemmade muskler, eller?
    Nåväl, hur gör jag nu? Jag vill få ner ”biffigheten” till ett mer vältränat utseende. Kan någon hjälpa mig?

    #78072
    #677473

    Det är en myt att man kan välja mellan att bygga finlemmade muskler och bulliga muskler.

    Du ser mer finlemmad/vältränad ut med lägre kroppsfett, och/eller med mindre muskler.

    #677474
    Jay wrote:
    Det är en myt att man kan välja mellan att bygga finlemmade muskler och bulliga muskler.

    Du ser mer finlemmad/vältränad ut med lägre kroppsfett, och/eller med mindre muskler.

    Ok,men hur får jag mindre muskler? Deffar gör jag redan och går ner bra men ser inte mindre ut muskelmässigt!

    #677475
    Lioness wrote:
    Ok,men hur får jag mindre muskler? Deffar gör jag redan och går ner bra men ser inte mindre ut muskelmässigt!

    Sluta styrketräna och börja konditionsträna.

    #677476

    Hej Erika!

    Du kanske skulle kontakta någon kunnig person som kan se över din kropp innan du skalar av dig dina hårt förvärvade muskler, specielt om du vill tävla i framtiden. :nod

    Kanskë några bilder i din träningsdagbok kan hösta några goda råd? ;)

    #677477

    Ha ha ha! Det är fantastiskt vilka anlag, trots brist på både ANLAG och testiklar, som många av det täcka könet har! Dom behöver ju knappt anstränga sig med minivikter men växer trots det så extremt att dom ofta tvingas upphöra med styrketräningen, eftersom dom har blivit alldeles för stora. Det finns ju tom kvinnliga exemplar som blivit alldeles förstora, enligt dom själva, av (urrrk) BodyPump….

    #677478

    +1 på det Jay säger. Lite boxpass kan du alltid köra också.
    Sen tycker jag att du skall vara stolt om du fått bra resultat.

    #677479
    olle wrote:
    +1 på det Jay säger. Lite boxpass kan du alltid köra också.
    Sen tycker jag att du skall vara stolt om du fått bra resultat.

    DU är verkligen lyckligt lottad om du har lätt att få muskler! Var stolt som Olle skriver, finns många som sliter för minsta lilla muskelbulle *avis* Vore kul och få se ett foto så man kan inspireras att köra dubbelt så hårt på gymmet :emo-thumb

    #677480

    Varför inte dieta klart och se hur det ser ut då? Ofta blir det mycket mindre muskler kvar än man tror när man börjar bli hård.

    #677481

    Tack alla för svar och ”pepp”, ska göra som Petter sa att kanske deffa klart först ,ska sedan låta någon ”Kolla in mig” :) och se vad jag kan göra!

    Klart jag är stolt,men det blev lite mycket. Det är nog så….den som har lockigt hår vill ha rakt och vice versa…man är aldrig nöjd! Ska lägga in mer kondition också!
    Liz : Jag ska lägg in någon bild om jag hittar någon bra fotograf .

    #677482
    Thomas.B wrote:
    Nu vet jag inte varför mitt inlägg (samt Arnes som var vettigt) togs bort.

    Kan inte du vara den första som visar upp dessa freak muskler du snackar om?
    Jag vill inte vara sån men antagligen har du bara mycket fett att plocka, likaså din muskel bror.

    Fotograf: Kamera+självutlösare.

    Mitt inlägg var väl heller knappast så farligt att det måste censureras?

    #677483
    Arne Persson wrote:
    Mitt inlägg var väl heller knappast så farligt att det måste censureras?

    Men onödigt var det…
    Ungefär lika givande i den här tråden som det jag precis skriver.

    #677484
    Johannes-S wrote:
    Men onödigt var det…
    Ungefär lika givande i den här tråden som det jag precis skriver.

    Då är det nog bäst att cencurnämnden snarast avlägsnar ditt inlägg.:)

    #677485

    Fan vad många ”damer” som har blivit riktiga muskelpaket på sistone.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.