Ang. Bartolls svar i body

Home Forums Kost och Näringslära Ang. Bartolls svar i body

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #79243
    #708459

    Inte nödvändigtvis ketogen. Men en diet med ett lågt intag av kolhydrater kommer att fungera bäst för den stora massan (finns dock alltid undantag).
    Sedan fungerar de dieter som har ett högre fettintag oftast bäst (åtminstone i samma nivå med proteinintaget, eller högre), framförallt i längden. Jag har svarat på ännu en sådan fråga till nästa BODY där jag förklarar varför.

    #708460
    Joachim Bartoll wrote:
    Inte nödvändigtvis ketogen. Men en diet med ett lågt intag av kolhydrater kommer att fungera bäst för den stora massan (finns dock alltid undantag).
    Sedan fungerar de dieter som har ett högre fettintag oftast bäst (åtminstone i samma nivå med proteinintaget, eller högre), framförallt i längden. Jag har svarat på ännu en sådan fråga till nästa BODY där jag förklarar varför.

    Hurra!!
    nu ska jag bara äta nötter!!

    #708461
    tigr wrote:
    Hurra!!
    nu ska jag bara äta nötter!!

    Då blir du sjuk av näringsbrist. Nötter går inte att uteslutande leva på.

    #708462
    King Grub wrote:
    Då blir du sjuk av näringsbrist. Nötter går inte att uteslutande leva på.

    nämen! dyster-pelle!:D

    #708463

    jag som just ätit en 800 kcal lunch bestående av endast jornötsmör! jag mår som en prinsessa!:p

    #708464
    Kung Bruno wrote:
    Blir man mätt på 150g av något?

    haha… det är tur att man inte är gift med dej kung bruno! då hade man ju inte fått gjort nåt annat än laga mat hela dagarna så du skulle bli mätt!!;)

    #708465
    tigr wrote:
    jag som just ätit en 800 kcal lunch bestående av endast jornötsmör! jag mår som en prinsessa!:p

    Jag lyckades klämma i mig en hel 350g burk på lunchen en dag.
    Följden blev att jag inte var hungrig förrän nästa dag och jordnötssmöret stod upp i halsen ett par timmar efteråt 😥

    (Bara en dum idé och inte något ”experiment”)

    #708466

    Jag käkar jordnötter varje kväll, och det blir två till tre nävar vilket borde bli ca 2-300kcal. Innan jag gjorde detta stod jag i princip still i vikt, så jag lade till detta för att se vad som hände. Jag har nu tagit detta ”tillskott” i ca 6 månader (varje kväll!!), och jag får i mig samma mängd energi från samma källor under dagen, samt samma träningsmängd som innan, så ett överskott av 300kcal borde ha gjort att vågen skulle börja röra på sig – men icke!

    Lite intressant… Vad beror detta på?

    #708467
    matmol wrote:
    Lite intressant… Vad beror detta på?

    Att du inte ligger på ett överskott som du tror att du gör. Svårare än så är det inte.

    Att äta mer innebär inte helt sällan mer spontanaktivitet (du kanske tränar lika mycket men du jämför troligtvis inte mängden steg du tar och omfattningen om dina kroppsrörelser under hela dygnet i förhållande till innan dina jordnötter;)) samt att det leder till en något ökad förbrukning följer vid ett högre energiintag. Kroppens metabolism är till viss del ganska elastisk och någon extra näve jordnötter kan nog mycket väl ”ätas upp” av faktorer som lite ögre spontanaktivitet och ökad basal omsättning.

    #708468
    Kung Bruno wrote:
    I nummer 10 Body så var det i slutet två frågor till Jocke, och någon frågade något i stil med hur man kommer så lågt ner i BF% som möjligt, och svaret blev: moderat/högt protein, låg kolhydrat, moderat/högt fett.

    Stämmer detta? Är en ketogen diet optimalt för att bli Grandmaster-hård?

    Varför granmasterhård & inte stenhård?

    Eller Karihård för den ambitiöse?

    #708469
    Kung Bruno wrote:
    Blir man mätt på 150g av något?

    gör gröt på 150g havrekli, jag lovar att du bli mätt. x)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.