Arlas nya Kesella med Hallonsmak

Home Forums Kost och Näringslära Arlas nya Kesella med Hallonsmak

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #50399
    #120993

    Har ni testat den? Ruskigt god! Känns som man fuskar när man äter den.

    Innehåller per 100 gram:
    7.5 g protein
    13 g kolhydrater
    7.5 g fett

    Förpackningen innehåller 250 g.

    #120994

    Har du provat att krossa frysta hallon i minimjölk och sedan veva ned det i lätt-kesella?
    Om inte, gör det. Man kan göra samma sak med blåbär eller en mix av båda. Riktigt gott.

    #120995

    Låter gott. Köper den imorn :-)

    #120996
    Gettodachoppa wrote:
    Har du provat att krossa frysta hallon i minimjölk och sedan veva ned det i lätt-kesella?
    Om inte, gör det. Man kan göra samma sak med blåbär eller en mix av båda. Riktigt gott.

    I med lite vaniljprotein och den är fulländad!

    #120997
    Gettodachoppa wrote:
    Har du provat att krossa frysta hallon i minimjölk och sedan veva ned det i lätt-kesella?
    Om inte, gör det. Man kan göra samma sak med blåbär eller en mix av båda. Riktigt gott.

    Brukar slänga ner några i blendern till morgonmixen men ska testa din variant!

    #120998

    Hallon i blendern har jag testat, och det var ett gravt misstag. De där kärnorna smulades
    sönder till finkornig sand. Kändes inte alls behagligt att äta med kesellan. Blåbär kan
    man ju dock mixa för glatta livet.

    Minimjölken är lite av hemligheten tycker jag. Kesellen blir lösare och behagligare att
    sleva i sig (för oss som ligger på 1 kg om dagen är det en skänk från ovan).

    #120999

    Tack Gettodachoppa! Satt precis och undrade vad jag skulle äta till mellanmål!

    #121000

    Varför verkar alla äta kesella? Är det inte bättre med vanlig keso, det är ju mer protein per 100 gram?

    #121001
    Sandow wrote:
    Varför verkar alla äta kesella? Är det inte bättre med vanlig keso, det är ju mer protein per 100 gram?

    Nä kesella innehåller mer protein än vanlig keso ;)

    Själv käkar jag båda delarna

    #121002

    Kesella hallon innehåller 7,5 gr protein per 100 gram, keso 12 gram. Det var det jag tänkte på. Sedan såg jag att vanlig kesella innehåller 13 gram. Marginell skillnad, men ok då… jag hade fel! Första gången någonsin :p

    #121003
    Sandow wrote:
    Kesella hallon innehåller 7,5 gr protein per 100 gram, keso 12 gram. Det var det jag tänkte på. Sedan såg jag att vanlig kesella innehåller 13 gram. Marginell skillnad, men ok då… jag hade fel! Första gången någonsin :p

    Haha:p Ja jag syftade givitvis på lätt varianterna.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.