Äta onyttigt 1 gång i veckan?

Home Forums Kost och Näringslära Äta onyttigt 1 gång i veckan?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #71044
    #550905

    Hallå jag undrar en sak…Jag styrketränar ca. 5-6 ggr i veckan hårt och seröst och äter riktigt nyttigt men min fru är på mig hela tiden att jag borde unna mig och äta onyttigt ibland också typ 1-2 ggr i veckan typ pizza, glass eller nått choklad, är det bara bra fö min träning att äta sånt ibland eller förstör det mycket på träningsresultaten från träningen?

    Mvh Sebbe

    #550906

    Om det är bra för din träning skulle jag inte påstå, men det är inte dåligt heller. Det lär inte försämra träningsresultaten om du som du påstår sköter kosten i övrigt.
    Om du äter så ett par gånger i veckan spelar med andra ord inte någon större roll och förstör inte träningen.

    #550907

    Ok men det är skönt och höra iallafall :) Nej jag ville mest bara veta och höra med andra som har kunskap i ämnet så man kan äta med gott samvete :P

    #550908
    sebbutski wrote:
    Ok men det är skönt och höra iallafall :) Nej jag ville mest bara veta och höra med andra som har kunskap i ämnet så man kan äta med gott samvete :P

    Vad är ditt mål? Försöker du gå ner i vikt eller bygga muskelmassa?

    En ”fuskmåltid” är inte negativt för träningen på något sett så länge du inte försöker gå ner i vikt. Allt handlar om hur mycket kalorier du redan stoppar i dig och på hur många kalorier din så kallade fuskmåltid är på. Men jag tror det går på ett ut så oroa dig inte.

    Sen låter det lite konstigt att det är din fru som vill att du ska unna dig något, inte du själv? Det är väl helt upp till dig vad du vill äta och inte äta.

    #550909

    Nej det ligger till så här att min fru är höggravid och ska föda nu snart och hon är hela tiden sugen på sötsaker och vill också att jag ska äta samma föda som henne annars blir hon ledsen :) Nej jag själv har faktiskt inte det suget efter söta saker och skräpmat tack och lov :D.

    #550910
    sebbutski wrote:
    Nej det ligger till så här att min fru är höggravid och ska föda nu snart och hon är hela tiden sugen på sötsaker och vill också att jag ska äta samma föda som henne annars blir hon ledsen :) Nej jag själv har faktiskt inte det suget efter söta saker och skräpmat tack och lov :D.

    Okej, låter lite konstigt enligt mig. Men vad vet jag egentligen, jag har aldrig haft en fru så. :p

    Frågan kvarstår – vad är det du vill få ut av din träning?

    #550911
    nible wrote:
    Okej, låter lite konstigt enligt mig. Men vad vet jag egentligen, jag har aldrig haft en fru så. :p

    Frågan kvarstår – vad är det du vill få ut av din träning?

    hehe ok nej skaffa heller inte en för tidigt som jag gjorde :D

    Nej men skämt och sido jag vill bygga så mycket muskler som möjligt tills jag bli nöjd och samtidigt ha en deffad och snygg kropp med väldefinierade muskler som syns tydligt.

    #550912
    sebbutski wrote:
    hehe ok nej skaffa heller inte en för tidigt som jag gjorde :D

    Nej men skämt och sido jag vill bygga så mycket muskler som möjligt tills jag bli nöjd och samtidigt ha en deffad och snygg kropp med väldefinierade muskler som syns tydligt.

    Okej. Ja, det finns många sätt att uppnå det. Du kan antingen hålla en bra ”åretrunt”- form eller ligga på ett kaloriöverskott och sedan dieta. Men som sagt, en fuskmåltid i veckan är verkligen inte farligt.

    Jag håller en skaplig form trots att jag äter godis och tjaffs 1-4ggr i veckan. Och då är det inga små mängder det handlar om. :D

    #550913

    haha ok det låter som mitt gamla jag det :P Men nu vill jag leva gott och då vill man också se bra ut :D. Jag äter bara onyttigt när man mer eller mindre blir tvingad till det ^^ nej men nu ska jag börja äta någon fuskmåltid då och då utan att känna skuldkänslor för jag har hört att det kan vara dåligt att bara äta alltför nyttigt under en mycket lång tid för kroppen behöver en viss del sötprodukter med lite exta socker i ibland.

    #550914

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=46439&highlight=unna]

    #550915
    sebbutski wrote:
    haha ok det låter som mitt gamla jag det :P Men nu vill jag leva gott och då vill man också se bra ut :D. Jag äter bara onyttigt när man mer eller mindre blir tvingad till det ^^ nej men nu ska jag börja äta någon fuskmåltid då och då utan att känna skuldkänslor för jag har hört att det kan vara dåligt att bara äta alltför nyttigt under en mycket lång tid för kroppen behöver en viss del sötprodukter med lite exta socker i ibland.

    Det är bra det:up:
    Ät tillsammans med din hustru och låt inte nojja ta överhand. Träningen i sig skadas inte alls, resultaten behöver inte göra det heller.
    Jag äter själv något ”onyttigt” nästan varje dag… blir en hel del på jobbet med kollegorna gott gott :) tycker det känns bättre för mig, för några år sedan åt jag nästan inget sådant, och tycker faktiskt att min träning går avsevärt bättre idag med en lite mindre strikt inställning till kosten
    Så ät och var glad, allt behöver inte vara kyckling, ris och ägg

    #550916
    nible wrote:
    Okej, låter lite konstigt enligt mig. Men vad vet jag egentligen, jag har aldrig haft en fru så. :p

    Frågan kvarstår – vad är det du vill få ut av din träning?

    Även under diet är fusk måltider fördelaktiga…..det speedar på ämnesomsättningen och alla som varit riktigt hårda vet vad som händer med kroppen efter tusentals extra kalorier:emo-thumb

    #550917

    Gör det du trivs bäst med. Lite sympati äta kan du göra med frugan också för hemmafridens skull. Håll en naturlig balans och se till att alla parter är glada och nöjda!

    #550918
    bffen669 wrote:
    Gör det du trivs bäst med. Lite sympati äta kan du göra med frugan också för hemmafridens skull. Håll en naturlig balans och se till att alla parter är glada och nöjda!

    :up: Gör det som känns bäst. Ska man inte tävla behöver man inte vara superstrikt. Hör många som säger att träningen går bättre när de inte är lika fanatiska längre med kosten. Tror personligen att det stressar kroppen när man är för fanatiskt så det bara blir negativt i längden. Det måste finnas en balans. Visst ska man tänka på vad man stoppar i sig men det behöver inte bli fanatiskt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.