Äta upp förbrända kalorier

Home Forums Kost och Näringslära Äta upp förbrända kalorier

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #48823
    #118472

    Hejsan!
    Behöver hjälp, blir inte klok på detta med kalorier!
    Mitt Bmr ligger på 2300Kcal!
    En vanlig dag 80min PW, 90 min Tung styrketräning, uppskattad förbränning 1200Kcal. Då har vi ett Bmr på 3500Kcal!
    Mitt mål minska i fettprocent men bevara/öka muskelmassa. Så runt -500Kcal bör jag ev. och ligga på för att minska i fettprocent eller?
    Ska man räka på detta sätt varje dag. Säg en vilodag då jag ligger på 2300Kcal ska jag då äta 1800Kcal? Eller ska jag ligga på 1800Kcal varje dag? Ska man räkna efter sitt vilo bmr eller för varje dag då träningen varierar!
    Måste man äta upp förbrännda kalorier?
    Vissa dagarn är detta omöjligt då vissa dagar är 80min PW, 90 MIn styrketräning, 70min spring, 20min spinning!
    Blir inte kolk och vore evig tacksam för svar så jag kan lägga upp min kost ordentligt!
    Mvh
    LindaK:

    #118473

    Gör en snittberäkning per vecka, och lägg dig på cirka 500kcal minus som du skriver.
    Jag hade börjat med att pröva kring 2000kcal kanske, sen ser du var det bär hän på vågen.
    Förövrigt överskattar du nog brända kalorier vid olika aktiviteter, 1200kcal för 90min styrketräning låter VÄLDIGT mycket.

    #118474

    Tack för svar! 80min Pw är med räknat där :D P 50% K 30% F 20% är det för höft F och K för sommar deff tro??

    #118475
    Binlinda wrote:
    Tack för svar! 80min Pw är med räknat där :D P 50% K 30% F 20% är det för höft F och K för sommar deff tro??

    Nej huvudsaken är att du ligger på ett underskott, uppdelningen fungerar säkerligen.

    #118476

    Känns onödigt meckigt att räkna förbrända kcal för alla dagliga aktiviteter. Testa istället formeln som jag tror finns i deff-tråden som är länkad i forumet och multiplicera med lämplig siffra.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.