Äta varannan dag?

Home Forums Kost och Näringslära Äta varannan dag?

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Posts
  • #819917
    King Grub wrote:
    Att inte tillföra näring varannan dag för någon som vill prestera och generera muskeltillväxt lär vara negativt, inte positivt.

    Du har nog rätt. Det är antagligen smartare att köra på 1mål mat/dag istället.

    Jag blev nog lite väl galen.

    Kung Bruno: Kör du på 1mål/dag nu eller?

    #819918
    Timme wrote:
    Detta låter kanske helt extremt men jag är nyfiken på hur det skulle fungera.

    Går upp 08.00 på måndag och äter hela dagen till 23.00 för att efter det gå och lägga sig.

    Kliver upp 8.00 på tisdag och äter ingenting under hela tisdagen. Lägger sig 23.00 utan mat.

    Går upp 08.00 på onsdag och börjar äta igen.

    Jag tänker köra antingen på så vis som jag beskrev ovan eller ”the warrior diet” som går ut på att fasta i 20 timmar och äta under 4. Jag tänker dock bara äta 1 mål/dag och alltid vid samma tidpunkt nämligen kl 18.00

    Vilket av dessa upplägg tror ni är bäst? Jag tycker inte om det klassiska ”flera mål utspridda över dagen” för då går jag bara upp i vikt lättare än någonsin. Får i mig så vansinnigt mycket mat med ett klassiskt upplägg. Jag har redan kört IF (fasta 16 timmar, äta 8) vilket jag är mycket nöjd med men nu vill jag ta fastan ett steg längre.

    HAHAHAHAHH

    #819919
    Kung Bruno wrote:
    Nää, äter innan träning, direkt efter träning, sen duschar jag osv. och så äter jag mitt sista mål :)

    Innanträningsmålet är inte någon måltid, utan bara några skedar kvarg eller dyl. för att inte bli för katabol under passet.

    Okej :)

    Jag tänker somsagt köra på 1mål/dag. Äter direkt efter träningen och det är allt.

    #819920
    Timme wrote:
    haha :D Jag vill mixtra och experimentera med maten. Jag är en sådan som vill äta väldigt mycket när jag väl äter. Om jag äter flera gånger om dagen så går jag upp vansinnigt fort i vikt. Genom att fasta och endast äta en gång om dagen så kan jag äta ett stort mål mat istället för flera små. Det passar mig bättre :D

    Men dör man inte den dagen man inte äter för att man är så hungrig??

    #819921
    Timme wrote:
    Detta låter kanske helt extremt men jag är nyfiken på hur det skulle fungera.

    Går upp 08.00 på måndag och äter hela dagen till 23.00 för att efter det gå och lägga sig.

    Kliver upp 8.00 på tisdag och äter ingenting under hela tisdagen. Lägger sig 23.00 utan mat.

    Går upp 08.00 på onsdag och börjar äta igen.

    Jag tänker köra antingen på så vis som jag beskrev ovan eller ”the warrior diet” som går ut på att fasta i 20 timmar och äta under 4. Jag tänker dock bara äta 1 mål/dag och alltid vid samma tidpunkt nämligen kl 18.00

    Vilket av dessa upplägg tror ni är bäst? Jag tycker inte om det klassiska ”flera mål utspridda över dagen” för då går jag bara upp i vikt lättare än någonsin. Får i mig så vansinnigt mycket mat med ett klassiskt upplägg. Jag har redan kört IF (fasta 16 timmar, äta 8) vilket jag är mycket nöjd med men nu vill jag ta fastan ett steg längre.

    Jag har testat alternate day varianten och den har två nackdelar.
    Dels hunger på kvällen dels dålig sömn på fastande mage.
    För mig funkar det bäst med fasta under dagen och sedan ätfönster på kvällen 1-2 timmar. Tränardagar kan man utöka fönstret så man kan ladda med kolhydrater inför/under träningen.

    #819922
    Kung Bruno wrote:
    Hur vad dagarna du fick äta på då?

    Dom var rätt bra :D, men jag upplevde att man åt för mycket 😮

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.